Čidlo teploty vody
Čidlo teploty vody
Taky se nudím jako Laki a docela by bodlo aby ten teploměr už něco ukazoval.
Po zapnutí zapalování se rafika jen hne na těch 120 a dál při jízdě nevyleze,tak jsem vypojil drát z čidla,spojil ho s kostrou a rafika je na dorazu,z toho si dovoluji usuzovat,že je čidlo v háji,prosím kluka v sombreru a spol. o potvrzení, případně děkuji za nabídku čidla nejlépe použitého a odzkoušeného k prodeji,díky předem.
Po zapnutí zapalování se rafika jen hne na těch 120 a dál při jízdě nevyleze,tak jsem vypojil drát z čidla,spojil ho s kostrou a rafika je na dorazu,z toho si dovoluji usuzovat,že je čidlo v háji,prosím kluka v sombreru a spol. o potvrzení, případně děkuji za nabídku čidla nejlépe použitého a odzkoušeného k prodeji,díky předem.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Spíš než čidla odchází budíky. Nebo se taky občas motor není schopný dost ohřát.
Ale funkci budíku jsi jednoduchým způsobem zkontroloval - když odpojíš kabel od čidla na motoru, budík by měl padnout. Když odpojený kabel připojíš na kostru, budík vyskočí do maxima. Jestli se to děje, tak by měl být budík i jeho kabeláž a zapojení OK.
Pokud máš ohmmetr, tak můžeš aspoň jednoduše ozkoušet i čidlo. S ohřívajícím se motorem jeho odpor klesá.
Poslední možnost je, že je špatně spárované čidlo s budíkem. To už je pak s tím ohmmetrem víc práce, že bysis musel změřit odpor čidla za různých známých teplot(např.50,80, 100 °C), potom sestavit takové odpory a vyzkoušet, že pro ně na budíku budou odpovídající hodnoty (tj.zde 120,180 a 220 F). Když toto vše bude sedět, neohřívá se motor. Když to sedět nebude, je potřeba sehnat budík pro hodnoty dávané čidlem nebo naopak čidlo, které bude mít správné hodnoty odporů pro Tvůj budík.
Ale funkci budíku jsi jednoduchým způsobem zkontroloval - když odpojíš kabel od čidla na motoru, budík by měl padnout. Když odpojený kabel připojíš na kostru, budík vyskočí do maxima. Jestli se to děje, tak by měl být budík i jeho kabeláž a zapojení OK.
Pokud máš ohmmetr, tak můžeš aspoň jednoduše ozkoušet i čidlo. S ohřívajícím se motorem jeho odpor klesá.
Poslední možnost je, že je špatně spárované čidlo s budíkem. To už je pak s tím ohmmetrem víc práce, že bysis musel změřit odpor čidla za různých známých teplot(např.50,80, 100 °C), potom sestavit takové odpory a vyzkoušet, že pro ně na budíku budou odpovídající hodnoty (tj.zde 120,180 a 220 F). Když toto vše bude sedět, neohřívá se motor. Když to sedět nebude, je potřeba sehnat budík pro hodnoty dávané čidlem nebo naopak čidlo, které bude mít správné hodnoty odporů pro Tvůj budík.
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čidlo teploty vody
Ještě bych doplnil k Pedrovu příspěvku, že je třeba i zkontrolovat kostru, když to není pořádně ukostřený tak to taky umí udělat velkej problém.
Ještě jak psal Pedro, pro jistotu zkontrolovat jestli máš spárovanej budík s čidlem.
Ještě jak psal Pedro, pro jistotu zkontrolovat jestli máš spárovanej budík s čidlem.
Re: Čidlo teploty vody
Dík za rady.
Byl by někdo schopen při studeném motoru odpojit drát z čidla a změřit v tomto stavu odpor čidla?-proti kostře samozřejmě.
Mám ohmetr jen do 400 Ohmů a to je zatraceně málo...450 ohmů má mít, když už voda vaří.
Mě teď ukazuje nekonečno čili rozpojený obvod.
Díky předem.
Byl by někdo schopen při studeném motoru odpojit drát z čidla a změřit v tomto stavu odpor čidla?-proti kostře samozřejmě.
Mám ohmetr jen do 400 Ohmů a to je zatraceně málo...450 ohmů má mít, když už voda vaří.
Mě teď ukazuje nekonečno čili rozpojený obvod.
Díky předem.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Tak Pedro to změřil,u studenýho motoru má čidlo 2,9 kiloohmu.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Ahoj taky jsem měřil, tak se o to podělím
Kód: Vybrat vše
Teplota [°C] Teplota [°F] nove cidlo [Ω] nove cidlo [mA] akt cidlo [Ω] akt cidlo [mA]
20,0 68,0 3000 8,0 5100 4,7
65,0 149,0 1300 18,5 1300 18,5
67,0 152,6 1215 19,8 1215 19,8
70,0 158,0 1160 20,7 1160 20,7
71,1 160,0 1200 20,0 2040 11,8
82,2 180,0 917 26,2 1558 15,4
115,6 240,0 450 53,3 765 31,4
měřidlo [Ω] 300
max. výchylka [mA] 20
Re: Čidlo teploty vody
Super,díky za tabulku,píšeš tam nové čidlo,mě by stačilo i použité funkční,nemáš nějaké na prodej?
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
bohužel čidlo navíc nemámbighead píše:Super,díky za tabulku,píšeš tam nové čidlo,mě by stačilo i použité funkční,nemáš nějaké na prodej?
Re: Čidlo teploty vody
Trochu jsem laboroval,aneb proč nevyhazovat starou varnou konvici
Nové čidlo bylo v pořádku a nakonec jsem zjistil,že to staré je taky v pohodě,obě při varu ukazovali 180-190 F-tak nevím,ale asi má pravdu Pedro,že se mi ten motor taky nemusí ohřát,ukazovalo mi to při jízdě max.130F,což je 55 C,až to zpojízdním, budu pokračovat v dalším vyšetřování.
Kolik to ukazuje vám?Mělo by to být mezi 180-190F.
Nové čidlo bylo v pořádku a nakonec jsem zjistil,že to staré je taky v pohodě,obě při varu ukazovali 180-190 F-tak nevím,ale asi má pravdu Pedro,že se mi ten motor taky nemusí ohřát,ukazovalo mi to při jízdě max.130F,což je 55 C,až to zpojízdním, budu pokračovat v dalším vyšetřování.
Kolik to ukazuje vám?Mělo by to být mezi 180-190F.
- Přílohy
-
- IMAG0398~1.jpg (76.36 KiB) Zobrazeno 3634 x
-
- IMAG0399~1.jpg (83.53 KiB) Zobrazeno 3634 x
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Mě ukazuje cca 190, ale nevím, zda je budík přesný. Není to moc? Škodárna se mi ohřívala tak na 80°C. Nevaří mi to - dolévám tak necelý litr za sezonu, někdy ani ne.
Re: Čidlo teploty vody
No, 190 F by mělo být 87,5 C,takže to máš v pohodě,jsem zvědav, kde budu mít toho zakopanýho čokla.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Proc hledáš čolka, když je voda ještě daleko? Nastartuj to, pojezdi a kdyz se to nebude hřát tak mrkni na termostat, možna, že tam žádnej nemáš. Nejakej bych asi našel. No a pak je ještě řešení stáhnout deku před chladičem.
Re: Čidlo teploty vody
Že tam není termostat,protože ho někdo vyndal,že byl seklej mě napadlo,ale to by znamenalo,že i v tom největším hicu se to zchladí natolik,že termostat zavře a motor se dohřeje a pak se zas otevře,to se mi nezdá,myslím,že by byl otevřenej permanentně a pak by to bylo stejný, jako když tam není a tudíž jsem to zatím nerozebral a nevím jestli tam je.Budu se muset podívat,tak zas vypustit Fridex...
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Čidlo teploty vody
Kdyz tam neni, bude ti dlouho trvat nez se ohřeje, protože vrtule chlazení bezi furt. Muze tam taky být, ale muze být otevřeny, což je skoro stejny, jako by tam nebyl.bighead píše:Že tam není termostat,protože ho někdo vyndal,že byl seklej mě napadlo,ale to by znamenalo,že i v tom největším hicu se to zchladí natolik,že termostat zavře a motor se dohřeje a pak se zas otevře,to se mi nezdá,myslím,že by byl otevřenej permanentně a pak by to bylo stejný, jako když tam není a tudíž jsem to zatím nerozebral a nevím jestli tam je.Budu se muset podívat,tak zas vypustit Fridex...
Re: Čidlo teploty vody
Tak to je jasný,ale já vycházím ze stavu,že sem s tím jezdil, když bylo 36 ve stínu a neohřálo se to,proto jsem termostat zatím neřešil.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4