Mazání spodku
Mazání spodku
Pustil jsem se do menší rozborky,vše samozřejmě 4x.Přetěsnit diferák,rozebrat a namazat poloosy,křížky,náboje kol-ložiska.
Nejhorší je to vyčistit,časově náročná záležitost,mycí stůl holt nemám,tech.benzín vzhledem k ceně nepadá do úvahy,meju v naturalu.
Nevíte z čeho by pasovali ty prachovky(gumy) na kloboučky křížků?
Vnitřky kloboučků jsou ucházející,ty gumy jsou ale místy popraskaný...
Jaký tmel dáváte na tu hranu diferáku-pod ten plech s guferem,stačí silikon na motory?-neutrální samozřejmě.
V jednom křížku byly v každým kloboučku pod válečky plastový podložky,to jsou ty brzdy?,jak tu kdysi zmiňoval Saddam?-mám to tam nechat?
Kontrolní otázka soudruzi:Kolik je v každém kloboučku válečků?
Nejhorší je to vyčistit,časově náročná záležitost,mycí stůl holt nemám,tech.benzín vzhledem k ceně nepadá do úvahy,meju v naturalu.
Nevíte z čeho by pasovali ty prachovky(gumy) na kloboučky křížků?
Vnitřky kloboučků jsou ucházející,ty gumy jsou ale místy popraskaný...
Jaký tmel dáváte na tu hranu diferáku-pod ten plech s guferem,stačí silikon na motory?-neutrální samozřejmě.
V jednom křížku byly v každým kloboučku pod válečky plastový podložky,to jsou ty brzdy?,jak tu kdysi zmiňoval Saddam?-mám to tam nechat?
Kontrolní otázka soudruzi:Kolik je v každém kloboučku válečků?
- Přílohy
-
- IMAG0874~1.jpg (67.64 KiB) Zobrazeno 4321 x
-
- IMAG0875~1.jpg (78.32 KiB) Zobrazeno 4321 x
-
- IMAG0878~1.jpg (84.46 KiB) Zobrazeno 4321 x
-
- IMAG0881~1.jpg (83.23 KiB) Zobrazeno 4321 x
-
- IMAG0884~1.jpg (76.75 KiB) Zobrazeno 4321 x
-
- IMAG0888~1.jpg (139.94 KiB) Zobrazeno 4321 x
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
jó kdo maže ten jede,hlavně nezapomeň na mazací kanálky v křížkách ať se ti pak namažou všechny 4 kloboučky a tím silikonem na motory to dělám taky a v pohodě
Re: Mazání spodku
pokud si pamatuju dobře je to 23 jehliček v každé misce kříže a to platí i pro kříže kardanů no a jestli myslíš prachovky na misky křížů tak to nevim jelikož je kanibalizuji ze starejch kusů tmel samozřejmě stačí motorovej nebo hermetic osobně vše dávám na motorovej silikon od vodní pumpy přes všechny gufera po vent. víko a vanu a motor je pěkně suchej a převodovka též.
no a ty kroužky na dně misky nejsou ty brzdy to jsou pouze distanční podložky ty tzv brzdy jsou v kříži
POZOR !!!!!! různé kříže různé průměry jehliček takže nemíchat
v případě nouze se znova optat !!! kroužky nevyndavat pouze vyčistit a vrátit jehličky se zpátky lepěj na vazelínu
no a ty kroužky na dně misky nejsou ty brzdy to jsou pouze distanční podložky ty tzv brzdy jsou v kříži
POZOR !!!!!! různé kříže různé průměry jehliček takže nemíchat
v případě nouze se znova optat !!! kroužky nevyndavat pouze vyčistit a vrátit jehličky se zpátky lepěj na vazelínu
Mutt mit uns
Re: Mazání spodku
Laki-Kanálky jsem prostřík tlakem stříkačkou benzinem,ty jsou jak slovo boží
Saddam-Dík za info,jo těch jehlí je 23,takže brzdy jsou v kanálkách na konci?Já tam nic nenašel.Jehličky meju vždy s kloboučkem- neměly by být smíchané,ale radši je před lepením do vazelíny poměřím.
Jaký kroužky si myslel- nevyndavat?
Saddam-Dík za info,jo těch jehlí je 23,takže brzdy jsou v kanálkách na konci?Já tam nic nenašel.Jehličky meju vždy s kloboučkem- neměly by být smíchané,ale radši je před lepením do vazelíny poměřím.
Jaký kroužky si myslel- nevyndavat?
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
Nevyndavej kroužky o průměru dráhy jehel, ty vymezují axiální vůli jehel. Brzdy mazání jsou takové plastové válečky s minidírkou uprostřed naražené do mazacích kanálků v těle kříže. U nich se dírky snadno ucpou a příslušnou misku pak není možné namazat, takže je z tohohle hlediska lepší je vyndat.
Jinak jehly můžou mít u různých křížů nejen různý průměr, ale i počet v misce - v závislosti na tom, co tam máš za kříže resp. tedy spíš jejich náhradu.
Jinak jehly můžou mít u různých křížů nejen různý průměr, ale i počet v misce - v závislosti na tom, co tam máš za kříže resp. tedy spíš jejich náhradu.
Re: Mazání spodku
Jo chápu,kroužkama myslíte ty podložky plastový,dám je zpět,ale mám dojem,že byly jen v jednom kříži,je to možné?
Ty brzdy jsem tam neměl...
Dík za rady.
Ty brzdy jsem tam neměl...
Dík za rady.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
no rozebral jsem spousty křížů ale zatim jsem vždy napočítal 23 ks různá délka a průměr .
No nevyndavat ty ze dna misek jsou to takový prstýnky .
Respektive vyndat na čištění můžeš ale opět vrátit
jestliže u jednoho kříže chyběli a máš jistotu že ten kříž nikdo před tebou nedelaboroval tak by tam teoreticky měly být delší jehly no ale stejně asi by tam bejt měli
jo A JEŠTĚ JEDNO VAROVÁNÍ pokud po nasazení zpět na kříž má miska boční vůli znamená to že je už příliš ojetý, vůle by měla být co nejmenší protože tato vůle se začne přenášet na další díly - poloosa - náboj kola - diferenciál - kardan no a jednou se ozve křup
No nevyndavat ty ze dna misek jsou to takový prstýnky .
Respektive vyndat na čištění můžeš ale opět vrátit
jestliže u jednoho kříže chyběli a máš jistotu že ten kříž nikdo před tebou nedelaboroval tak by tam teoreticky měly být delší jehly no ale stejně asi by tam bejt měli
jo A JEŠTĚ JEDNO VAROVÁNÍ pokud po nasazení zpět na kříž má miska boční vůli znamená to že je už příliš ojetý, vůle by měla být co nejmenší protože tato vůle se začne přenášet na další díly - poloosa - náboj kola - diferenciál - kardan no a jednou se ozve křup
- Přílohy
-
- DSC05038.JPG (467.6 KiB) Zobrazeno 4291 x
-
- DSC05036.JPG (255.14 KiB) Zobrazeno 4291 x
-
- DSC05035.JPG (221.4 KiB) Zobrazeno 4291 x
Mutt mit uns
Re: Mazání spodku
toto byla konkrétně únavová trhlina kříž z vůlema to se přenášelo na poloosu a po nasazení nového kříže se to projevilo na další unavené součástce říkal jsem majiteli že by bylo vhodné vyměnit i poloosu říkal že není nutné a takto se to projevilo během následujících 24 hod měl jsem to z přímého přenosu protože jsem jel za nim takže jsem viděl tu odpadávající drť a ránu
Mutt mit uns
Re: Mazání spodku
Jo, přesně toho bych se rád vyvaroval,nejhorší je,že ti to ještě rozmlátí spodek.
Měřil jsem ty jehly,na tom kříži bez těch podložek jsou opravdu delší-9,25 mm,ty v kříži s podložkou maj 8,65 mm,ta podložka je silná 1,3mm,tak to moc nevychází,ale kříže můžou být jiný.
Měřil jsem ty jehly,na tom kříži bez těch podložek jsou opravdu delší-9,25 mm,ty v kříži s podložkou maj 8,65 mm,ta podložka je silná 1,3mm,tak to moc nevychází,ale kříže můžou být jiný.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
No ,mělo to být mazání a zase se to zvrhlo .
Nedalo mi to a shodil jsem i pakny,odrbal vše,odrezil a natřel viz.foto, i když je mi jasný,že ten štít by bez nátěru přežil jak auto tak mě,tak z toho mám dobrý pocit,hlavně,že jsem byl první kdo to po 47 letech udělal
Měníte ty gufera vepředu a vzadu na náboji,trochu mě mrzí,že nový nemám,ale má to vůbec smysl,když na těch unašečích jsou od nich za ty roky vyjetý mikrodrážky?
Bahna už nejezdím a nebrodím,tak když to řádně namažu,tak by to zas tolik vadit nemělo,ne?
Nedalo mi to a shodil jsem i pakny,odrbal vše,odrezil a natřel viz.foto, i když je mi jasný,že ten štít by bez nátěru přežil jak auto tak mě,tak z toho mám dobrý pocit,hlavně,že jsem byl první kdo to po 47 letech udělal
Měníte ty gufera vepředu a vzadu na náboji,trochu mě mrzí,že nový nemám,ale má to vůbec smysl,když na těch unašečích jsou od nich za ty roky vyjetý mikrodrážky?
Bahna už nejezdím a nebrodím,tak když to řádně namažu,tak by to zas tolik vadit nemělo,ne?
- Přílohy
-
- IMAG0892~1.jpg (81.93 KiB) Zobrazeno 4167 x
-
- IMAG0896~1.jpg (83.91 KiB) Zobrazeno 4167 x
-
- IMAG0898~1.jpg (64.49 KiB) Zobrazeno 4167 x
-
- IMAG0905~1.jpg (71.42 KiB) Zobrazeno 4167 x
-
- IMAG0908~1.jpg (69.65 KiB) Zobrazeno 4167 x
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
Pokud nejsou gufera vyloženě v háji (okousaný nebo úplně ojetý břit apod.), tak pokud nebrodíš, bude to fungovat. A to i s drážkou, pokud není nějaká brutální (v nejhorším je pak ještě nouzová možnost trochu zkrátit pérko simeringu a zvýšit tak přítlak břitu). Pokud je tam vyjetá drážka, nedávají se origo gufera, ale používá se repasní sada, což jsou gufera s větším vnitřním průměrem a nerezové kroužky, které se nalisují na ty vyjeté plochy náboje.
Re: Mazání spodku
Pedro-jo myslím,že to vydrží.
Sborka začíná,je málo času,jde to pomalu
Sborka začíná,je málo času,jde to pomalu
- Přílohy
-
- IMAG0911~1.jpg (57.34 KiB) Zobrazeno 4121 x
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
Pomalu, pomalu... Když jsem to dělal v páteční odpolední špičce uprostřed křižovatky v Příbrami, tak mi to šlo fakt docela rychle.
Re: Mazání spodku
Tak na to by se fajně koukalo,vzal bych si tam rybářskou sesli,kukátko do dívadla a hlasitě tě povzbuzoval
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Mazání spodku
Tak jedna strana hotovo,ještě si udělat čas na zbylý tři a je to vcajku
- Přílohy
-
- IMAG0919~1.jpg (92.73 KiB) Zobrazeno 4019 x
-
- IMAG0926~1.jpg (56.82 KiB) Zobrazeno 4019 x
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4