MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Rady, tipy, triky a návody - nebojte se zeptat!
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Ahoj všem, od víkendu jsem šťastným majitelem MUTTa M151 A1. Koupil jsem jej od důchodce, který si jej pořídil před osmi lety z renovátorské dílny - tedy komplet udělaný, včetně motoru atd... Nicméně za 8 let s MUTTem najel cca 200km, jinak stál v garáži. Udržoval jej ve smyslu výměny oleje v motoru po dvou letech pravidelně, olejového filtru atd... občas nastartoval a popojel po zahradě a zase jej schoval...

Aktuálně je MUTT ve stavu, kdy startuje na drc, perfektně drží volnoběh, zvuk motoru bez problémů, ale při jízdě (po těch letech) jede jen na půl plynu (nevím, jak přesně to popsat), na půl plynu jede bez problémů, na všechny rychlosti, ale jakmile sešlápnu plyn na plno, tak se začne motor dusit a občas to lehce střelí do výfuku... jak povolím na půl plynu, zase naprosto bez problémů...

První co jsem udělal, tak vyčistil komplet svíčky, které byly úplně černé s nánosem čeho černého... jsou to originál svíčky - ty voděodolné (šrouby na kabelech k svíčce)... Bohužel to daný problém nevyřešilo - tedy občas to přestane a rozjede se i na plný plyn, ale pak se to začne zase dusit a kuckat... když jsem pak znovu vytáhl svíčky, tak byly suché, ale černé od sazí (prstel jsem to setřel...).

Co se týče benzínového čerpadla, to po otočení klíčku slyšitelně cvaká v rychlém tempu - to předpokládám, je normální??

Chci ještě komplet vylít benzín (rok starý) a vyčistit nádrž...

Nesetkal jste se někdo s něčím takovým? Nějaká rada co dál?? :-)

Díky všem.

Pavel
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od Pedro »

Pro krásné chytání, hladký volnoběh a jízdu v nízkých otáčkách, se občas pro "obelstění" kupujícího nebo majitele nastavuje malý předstih. Ten pak samozřejmě ve vyšších otáčkách chybí a auto nejede, jak by mělo. Takže bych být Tebou zkusil zkontrolovat předstih, pokud máš kladívka, tak jejich stav, pohyblivost a odtrh a zkontroloval bych, jestli se volně hýbe a má obě pružinky regulátor.
Že jsou černé svíčky, to může být přebytkem benzínu ve směsi, ale vyhodnocovat to má smysl jedině po delší jízdě s plně prohřátým motorem, kterou předpokládám za sebou asi nemáš.
Na rok starý benzín bych se vyprdnul, na ten musí Mutt šlapat jako víno. O víkendu jsem zprovozňoval známému motorku, která stála min.10let, a jak panečku na ten benzín s výročím drandila.
Cvakající čerpadlo je normálka. Na začátku by mělo cvakat opravdu rychle a poté, co nahází karbec a plovákový ventil zavře, začne cvakat pomaleji a v pravidelném rytmu.
Poslední věcí, ale tu si nech až na závěr, ať nerozvrtáš víc, než je nutné, je takové to splachovadlo, kterému se i u Mutta říká honosně karburátor. Moc se toho tam štelovat nedá, ale o to je to v podstatě horší, aby motor dobře šel v různých otáčkách a různé zátěži.

Jinak ještě taková rychlá pomoc - zkus trochu (v řádu jednotek mm na táhle, je nutné to vylaborovat) povytáhnout sytič a sleduj rozdíl v chování. U hodně Muttů tohle pro hladší přechody a jízdu ve vyšších otáčkách pomůže.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od bighead »

S tím benzínem bych byl opatrnější,letos jsem vzal benzín na mytí a do sekačky,no a sekačka se mi taky na vyšší otáčky po půl hodině sekání začala dusit,tak jsem čistil filtry,svíčku,furt špatný,pak jsem vypustil benzín a dojel pro jiný a šla jak víno.
Později jsem tím benzínem myl nějaký věci na Mutta,hele ten benzin smrděl jak močka a byli v něm takový červený chuchvalce,ve žlutým naturalu,prostě hnus velebnosti. :drive:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Díky moc chlapi za rady a připomínky, jsem v tomto nováček a tak jsem vděčný za každou radu, doporučení, či poznámky... dnes odpoledne na to mrknu a uvidíme, kam se dostanu.

Ještě jeden dotaz - včera jsem cca 20 minut jezdil a snažil se poladit to "netáhlo" a jak jsem přijel domů, měl jsem dost rozehřátou podlahu - mezu sedadly vpředu, je to normální??
Uživatelský avatar
Vaclav
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 55
Registrován: 03 čer 2014 22:00
Bydliště: Praha, Rakovník, Plzeň

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od Vaclav »

Ahoj,
jenom se zeptam, jestli se nejedná o toho mutta, co prodávali kousek od Rokycan?

V.
mutt m151 A2, 1977
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od Pedro »

Ten teplý a mnohdy až horký plech mezi sedačkami je normální. Když to tam navíc v létě zatemuješ nějakými odloženými bundami nebo podobným izolačním materiálem, klidně začne i bublat barva. A to se samozřejmě bavím o situaci, že máš nad tlumičem ten odstiňující tepelný štít. Pokud ten tam není, tak... :shock: :roll:
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Tak to se mi ulevilo - jen ten plech překontroluji, jestli tam je... dost se na tom autě někdo vyřádil... tak pro sichr.

Jinak, než se pustím do rozdělovače... raději půjdu ještě po jednoduchých věcech - vyměním všechny čtyři svíčky... třeba by to mohlo problém řešit, když to "kdysi"jezdilo bez problémů... než to celé rozšteluju... :-)
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od Pedro »

Svíčky na Muttu zlobí málokdy. Teda pokud to jsou svíčky a nejsou to jen nějaké orezlé pahýly, které byly 20let v motoru někde v kopřivách. :smile: Možná bych skoro řekl, že častěji je problém s kabelem, než se svíčkou. Pohledově zachovalých US zapalovacích kabelů, na které se ale nedá jezdit, mám v koutě garáže sbírečku...
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Svíčka vymontovaná a následně očištěná a vložená zpět, takto to vypadalo se všemi ostatními svíčkami... nicméně problém to neodstranilo....
Přílohy
IMG_2829.JPG
IMG_2829.JPG (80.72 KiB) Zobrazeno 3323 x
IMG_2808.JPG
IMG_2808.JPG (71.71 KiB) Zobrazeno 3323 x
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Stav motoru...
Přílohy
IMG_2834.JPG
IMG_2834.JPG (116.76 KiB) Zobrazeno 3323 x
dar
Technical Sergeant
Technical Sergeant
Příspěvky: 76
Registrován: 25 lis 2007 20:10

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od dar »

Pokud je to bez výkonu a občas to střílí do výfuku tak bych to viděl stejně jako Pedro nejpravděpodobněji na malý
předstih.
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Jak sešlápnu plyn na více než polovinu, tak se to prostě začne dusit a tratí výkon...vrátím se nohou na polovinu plynu a méně a jedu pomalu a plynule bez problémů - na jakoukoliv rychlost... znovu sešlápnu plyn, znovu to začne "prskat" ztrácet výkon, dusit se...
česlo
Technical Sergeant
Technical Sergeant
Příspěvky: 65
Registrován: 12 lis 2008 14:38

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od česlo »

Ahoj,mně to dělala přicpaná volnoběžná tryska v karbci ,když sem tomu naložil tak se to začalo dusit a škubat,po vyčištění kámoš doladil směs a v pohodě.
Saddam
Major
Major
Příspěvky: 360
Registrován: 10 čer 2008 15:44

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od Saddam »

čus
jak ti prvně zmínil Pedro a Dar tak bych podezříval rozdělovač buďto předstih a neebo mechanika rozdělovače tzn ty kladívka a pérka co dělaj předstih to je schovaný pod deskou na který je kladívko a ty další blbosti no a jak zmínil Česlo tomu se rozdrolil plovák a ten mu uvíznul v tryskách karbce takže rozborka tý fixírky a kontrola neboj se toho je tam jen pár součástek ale pozor při půlení na těsnění bejvá přilepený tak aby sis ho neroztrhnul mělo by zůstat na horní polovině karbce tam stejně nic na rozebrání nejni
Mutt mit uns
CHOPP
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2014 08:34

Re: MUTT M151 A1 - potíže, rada??

Příspěvek od CHOPP »

Díky za info, určitě se raději první pustím do toho karburátoru - dle popisu, z toho rozdělovače mám trochu vítr... :-) Tak snad to bud jen ten karbec, resp.trysky... no uvidíme :-)
Odpovědět