Brzdy, brodící souprava

Rady, tipy, triky a návody - nebojte se zeptat!
Doga
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 46
Registrován: 14 kvě 2015 16:11

Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Doga »

Ahoj,

nebojím se zeptat :-)), ale opravdu tomu nerozumím. Mám brodící soupravu, brodící ventil na motor a vím, že mi chybí dodělat "vysoušení vody z brzd" . Jediné, co jsem k tomu našel, je v příloze a netuším, kam se to od brzdového válce zapojuje a jak to vlastně celé pracuje. předem díky za vysvětlení...

Už asi tuším kam, ale raději si nechám poradit hlavně s principem funkce. Nepohrdnu ani vysvětlením, jak přesně pracuje brodící ventil.
Přílohy
Montáž ventilu na brzdový válec.doc
(63.5 KiB) Staženo 80 x
schéma ventil a brzdový válec.pdf
(216.88 KiB) Staženo 69 x
Uživatelský avatar
Stanles
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3549
Registrován: 26 říj 2007 16:24
Bydliště: Sever Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Stanles »

Ahoj,
brodící ventil + soustava trubek v okruhu vytváří přetlak do daných částí aby se tam při brodění nedostala voda.
Jedná se o motor, převodovku, diferáky, vzduchový filtr, brzdy (přes hlavní brzdový válec), snad sem na nic nezapomněl.

Na fotce je vidět kam přijde ta trubka z toho víčka brzdovýho válce, je to do té rozvodné kostky vedle, ale tak kostka je jiná, má jeden otvor navíc.
Přílohy
BarstowMotorInstalled007_zps10276aba.jpg
BarstowMotorInstalled007_zps10276aba.jpg (89.73 KiB) Zobrazeno 2255 x
O\|||||/O
1960 - GAZ 69M
1952 - M38
1951 - M100 Trailer
1959 - ITM Jeep

Obrázek
http://www.jeep-m38.rps.cz/
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od bighead »

Stanles píše:Ahoj,
brodící ventil + soustava trubek v okruhu vytváří přetlak do daných částí aby se tam při brodění nedostala voda.
Jedná se o motor, převodovku, diferáky, vzduchový filtr, brzdy (přes hlavní brzdový válec), snad sem na nic nezapomněl.

Na fotce je vidět kam přijde ta trubka z toho víčka brzdovýho válce, je to do té rozvodné kostky vedle, ale tak kostka je jiná, má jeden otvor navíc.
Přetlak?Ten se vytváří v korbách bojových vozidel s uzavřenou korbou,aby se tam nedostal zamořený vzduch a děje se tak dmychadlem.
Nebo u Skota se od kompresoru před plavbou natlakují nápravy,aby se do nich nedostala voda.

Vždyť ve víčku brzdového válce je dírka a ve víčku nádrže taky,tak musí vzduch tou dírkou unikat,aby to fungovalo,no a na brodění je to vyvedený do roury sání,aby se dovnitř nedostala voda. :smile:
Podle mě je to všechno jen vyvedený do roury sání,která je nad vodou,aby se tam nedostala voda a to je celý :smile:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Saddam
Major
Major
Příspěvky: 360
Registrován: 10 čer 2008 15:44

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Saddam »

no když už jste to nakousli tak já osobně bych rád někdy viděl návod nebo nákres na odvětrání diferáků a převodovky nicméně brzdový válec je pouze odvětráván pokus vím jako dejchák jestli někdo máte návod na propojení všeho do všeho tak bych ho rád konečně viděl
Mutt mit uns
Doga
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 46
Registrován: 14 kvě 2015 16:11

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Doga »

... jo, takže pokud zavřu táhlem brodící ventil, zavřu tím odvětrání motoru, převodovky, brzd,,diferáků a palivové nádrže? Tím se zvedne tlak v motoru, převodovce,brzdách,diferácích a nádrži a nemůže tam proniknout voda? U brzd se dostane voda do bubnů, to je jasný, ale nedostane se přes prasátka do systému... Uvažuju dobře?
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od bighead »

Pamatuješ za komára takový ty džusy v plechovce? :smile: Jak jsi musel udělat do víčka dvě díry aby ses moh napít?Tak jedna díra z nádrže je do trubky ke karbeci a druhá je na víčku a kdybys jí zavřel jak píšeš,tak by ti ten benzin asi do karbece netek,takže já myslím,že tím táhlem jen otevřeš cestu do roury sání a to jak k odvětrání motoru,k nádrži,k brzdovýmu válci.Ten má přece taky ve víčku dírku,to se přeci musí zachovat,aby to bylo funkční,tak jaký porád přetlaky..

No a s těma prasátkama,jasně,že se ti přes ně do systému nedostane voda,ale jestli budeš prasit s bahněním a broděním,tak ti velice brzy vyreznou :-D
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
Stanles
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3549
Registrován: 26 říj 2007 16:24
Bydliště: Sever Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Stanles »

Saddam píše:no když už jste to nakousli tak já osobně bych rád někdy viděl návod nebo nákres na odvětrání diferáků a převodovky nicméně brzdový válec je pouze odvětráván pokus vím jako dejchák jestli někdo máte návod na propojení všeho do všeho tak bych ho rád konečně viděl
Čau, kámoš tuhle kompletní sadu na muttanta má, prej to kdysi koupil v Reomi. Zkusím zjistit jesi k tomu je nějákej manuál.
O\|||||/O
1960 - GAZ 69M
1952 - M38
1951 - M100 Trailer
1959 - ITM Jeep

Obrázek
http://www.jeep-m38.rps.cz/
Doga
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 46
Registrován: 14 kvě 2015 16:11

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Doga »

Díky za vysvětlení, já tu svou leštěnku do vody nenamáčím...:-)) To, že na tom mám brodící sadu, je ta moje modelářská úchylka.. No a když mám auto vybavené vším možným, chci taky vědět, jak a co pracuje... Vždycky je přeci blbý, když se vás někdo zeptá k čemu to je a jak to funguje a neumím to vysvětlit... Už týden ležím ve všech možných manuálech a nikde jsem nevyčetl princip práce celé brodící sady... Zatím jsem pochopil i díky vám, že to funguje pouze na principu uzavření ventilace tak, aby se ventilace/odvětrání převedla jenom do sání. To znamená, že pokud je brodící ventil uzavřený, vše je odvětráno / díky propojení přes 4 - cestnou rozdělovací kostičku four way fitting/ do sání. Tím pádem se do té kostičky musí dostat odvětrání všeho, co se odvětrává. Trochu mi mate troubleshotting v manuálu https://books.google.cz/books?id=LzcYAA ... &q&f=false kapitole 3-22, kde se píše, že pokud se objeví vytékající olej pod ventilovým víkem, může být uzavřený brodící ventil.... Což zase navádí k tomu přetlaku do motoru díky uzavřenému odvětrání. A plnící víčko nádrže vlastní ventilaci nemá - tedy pokud opravdu těsní - odvětrání nádrže je vedeno přes ventil nahoře na nádrži pod takovým domečkem - to k tomu džusu: -)) ... Schéma kompletního zapojení, jak o něm píše Saddám, jsem taky nikde nenašel, ale pokud budeme znát princip, dá se to vymyslet.
Uživatelský avatar
Stanles
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3549
Registrován: 26 říj 2007 16:24
Bydliště: Sever Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Stanles »

V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.

Co se týče víčka tak pokud je víčku s ventilkem tak je na něm napsáno při brodení zavřít, je to jak na víčku na A1 tak i na A2

PS: znám i takový případy, že po brodění se zapomněl brodící ventil zavřít a borec zadřel motor při jízdě po silnici.
Přílohy
s-l300.jpg
s-l300.jpg (27.5 KiB) Zobrazeno 2198 x
-545183013624854640.jpg
-545183013624854640.jpg (15.32 KiB) Zobrazeno 2198 x
m151_cap_1024x1024.jpg
m151_cap_1024x1024.jpg (251.63 KiB) Zobrazeno 2198 x
O\|||||/O
1960 - GAZ 69M
1952 - M38
1951 - M100 Trailer
1959 - ITM Jeep

Obrázek
http://www.jeep-m38.rps.cz/
Uživatelský avatar
Vaclav
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 55
Registrován: 03 čer 2014 22:00
Bydliště: Praha, Rakovník, Plzeň

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Vaclav »

Stanles píše:V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.
Tady by se to nenašlo? http://www.g838.org/public_html/added_p ... nuals.html
mutt m151 A2, 1977
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
Uživatelský avatar
Stanles
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3549
Registrován: 26 říj 2007 16:24
Bydliště: Sever Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Stanles »

Vaclav píše:
Stanles píše:V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.
Tady by se to nenašlo? http://www.g838.org/public_html/added_p ... nuals.html
Snad jo, musím to označení zjistit.
O\|||||/O
1960 - GAZ 69M
1952 - M38
1951 - M100 Trailer
1959 - ITM Jeep

Obrázek
http://www.jeep-m38.rps.cz/
Jack Bery
Major
Major
Příspěvky: 687
Registrován: 25 zář 2008 17:40
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Jack Bery »

To jsem nevěděl, že se musí zavírat nějaký ventilek na víčku nádrže. Když jsem předloni "slavně" brodil Vltavu, nic jsem nezavíral, víčko bylo tak 20 - 30 cm pod hladinou a do nádrže se mi voda nedostala (naštěstí). Brodící ventil jsem v té době ještě neměl namontovaný.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od bighead »

No je tam takový otočný plíšek-aspoň na A1,ale jestli to funguje :lol: to nevím.
A tos seděl na sedačce?To jsi byl po pás ve vodě,ne?
Ve svým věku už bys měl mít rozum :-D
Víš co říkal starej Bureš:Nastydneš a pudeš :lol:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Doga
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Příspěvky: 46
Registrován: 14 kvě 2015 16:11

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od Doga »

No tak já toto téma uzavřu: Co jsem vyčetl a pochopil - Diferáky nemají žádné odvětrání. Převodovka je odvětraná pouze jednocestným kuličkovým ventilem, který je umístěný za domečkem řadící páky směrem dozadu. Napojení na odvětrání nemá. Palivová nádrž je odvětraná z ventilu umístěného pod krytem na horní straně nádrže. Ventilace jde do kostky na požární stěně / firewall /. Z této kostky jde odvětrání palivové instalace do sání karburátoru. Brzdy jsou odvětrány jako dýchač, / díky Saddáme / a pokud montujeme brodění, původní 3 cestné šroubení /kostka/ se vymění za 4 cestné. Nepochopil jsem ten šroub, který jeden vývod zaslepuje / možná to nejde jinak vyrobit, nevím , nebo je to na profukování, nebo pro měřák, zkoušení těsnosti systému, fakt netuším /. Trubička na víčko brzdového válce se tedy propojí s kostkou a systém je chráněný před vniknutím vody, protože jde do sání prodloužené o rouru.. No a dostáváme se k brodícímu ventilu. Ten mě potrápil úplně nejvíc. V poloze dopředu - ve směru jízdy - je zavřený. To znamená, že celý systém odvětrání motoru a rozdělovače, / pozor, jedná se o uzavřený systém /, funguje tak, jako by tam ten ventil nebyl a všechno jde opět do sání karburátoru. Jakmile ventil otevřeme, přeruší se odvětrání do sání karburátoru a vznikne systém bez odvětrání. To má za následek, že v neodvětrávaném motoru a rozdělovači vznikne přetlak. Není potřeba, aby byl velký, v cca 1,5 m hloubky - víc MUTT nesmí / 5 feet/ je tlak 15 dkg na čtvereční centimetr. Navíc se komplet motor při brodění ochlazuje a tím pádem přetlak, který v něm vzniká, je nakonec ještě menší / . Jakmile auto vyjede z vody, je nutné brodící ventil opět neprodleně zavřít, motor a rozdělovač si vydechnou do sání a jede se dál. Ty víčka s ventilky na nádrži "arabové", jako můj, neměly... V poušti se s broděním / a topením :-)/ nepočítalo.. No a brzdy se vysuší brzděním pod plynem... techniku mi vysvětlil opět Saddám.
To je asi tak všechno, díky všem za pomoc, umřu méně blbej..:-))
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Brzdy, brodící souprava

Příspěvek od bighead »

No s difama a převodovkou to bylo jasný,tam žádný trubky nevedou.Takže brzdový válec do roury sání jak jsem psal,ale ten motor teda rouru nevyužívá,ale využívá přetlak jak psal Standa a sice přetlak ne uměle vytvořený,ale vytvořený pouze chodem motoru a zavřením odvětrání,ovšem pouze na dobu nezbytně nutnou k brodění,pokud by zůstalo zavřeno dále,hrozí zadření motoru?-z jakého důvodu přesně?-špatná činnost mazací soustavy z důvodu přetlaku?
Vysušení brzd.obložení je jasný,to už se psalo i do příručky na M461.

Pak tu kdysi dávno chtěl něco řešit Pedro,(který už sem zřejmě nechodí,páč týhle debaty by se jistě zůčastnil),ale bez odezvy:
http://muttforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=886

Tak máš další téma.Jinak dík za oživení a osvětu. :smile:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Odpovědět