Brzdy, brodící souprava
Brzdy, brodící souprava
Ahoj,
nebojím se zeptat :-)), ale opravdu tomu nerozumím. Mám brodící soupravu, brodící ventil na motor a vím, že mi chybí dodělat "vysoušení vody z brzd" . Jediné, co jsem k tomu našel, je v příloze a netuším, kam se to od brzdového válce zapojuje a jak to vlastně celé pracuje. předem díky za vysvětlení...
Už asi tuším kam, ale raději si nechám poradit hlavně s principem funkce. Nepohrdnu ani vysvětlením, jak přesně pracuje brodící ventil.
nebojím se zeptat :-)), ale opravdu tomu nerozumím. Mám brodící soupravu, brodící ventil na motor a vím, že mi chybí dodělat "vysoušení vody z brzd" . Jediné, co jsem k tomu našel, je v příloze a netuším, kam se to od brzdového válce zapojuje a jak to vlastně celé pracuje. předem díky za vysvětlení...
Už asi tuším kam, ale raději si nechám poradit hlavně s principem funkce. Nepohrdnu ani vysvětlením, jak přesně pracuje brodící ventil.
- Přílohy
-
- Montáž ventilu na brzdový válec.doc
- (63.5 KiB) Staženo 80 x
-
- schéma ventil a brzdový válec.pdf
- (216.88 KiB) Staženo 69 x
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy, brodící souprava
Ahoj,
brodící ventil + soustava trubek v okruhu vytváří přetlak do daných částí aby se tam při brodění nedostala voda.
Jedná se o motor, převodovku, diferáky, vzduchový filtr, brzdy (přes hlavní brzdový válec), snad sem na nic nezapomněl.
Na fotce je vidět kam přijde ta trubka z toho víčka brzdovýho válce, je to do té rozvodné kostky vedle, ale tak kostka je jiná, má jeden otvor navíc.
brodící ventil + soustava trubek v okruhu vytváří přetlak do daných částí aby se tam při brodění nedostala voda.
Jedná se o motor, převodovku, diferáky, vzduchový filtr, brzdy (přes hlavní brzdový válec), snad sem na nic nezapomněl.
Na fotce je vidět kam přijde ta trubka z toho víčka brzdovýho válce, je to do té rozvodné kostky vedle, ale tak kostka je jiná, má jeden otvor navíc.
- Přílohy
-
- BarstowMotorInstalled007_zps10276aba.jpg (89.73 KiB) Zobrazeno 2255 x
Re: Brzdy, brodící souprava
Přetlak?Ten se vytváří v korbách bojových vozidel s uzavřenou korbou,aby se tam nedostal zamořený vzduch a děje se tak dmychadlem.Stanles píše:Ahoj,
brodící ventil + soustava trubek v okruhu vytváří přetlak do daných částí aby se tam při brodění nedostala voda.
Jedná se o motor, převodovku, diferáky, vzduchový filtr, brzdy (přes hlavní brzdový válec), snad sem na nic nezapomněl.
Na fotce je vidět kam přijde ta trubka z toho víčka brzdovýho válce, je to do té rozvodné kostky vedle, ale tak kostka je jiná, má jeden otvor navíc.
Nebo u Skota se od kompresoru před plavbou natlakují nápravy,aby se do nich nedostala voda.
Vždyť ve víčku brzdového válce je dírka a ve víčku nádrže taky,tak musí vzduch tou dírkou unikat,aby to fungovalo,no a na brodění je to vyvedený do roury sání,aby se dovnitř nedostala voda.
Podle mě je to všechno jen vyvedený do roury sání,která je nad vodou,aby se tam nedostala voda a to je celý
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Brzdy, brodící souprava
no když už jste to nakousli tak já osobně bych rád někdy viděl návod nebo nákres na odvětrání diferáků a převodovky nicméně brzdový válec je pouze odvětráván pokus vím jako dejchák jestli někdo máte návod na propojení všeho do všeho tak bych ho rád konečně viděl
Mutt mit uns
Re: Brzdy, brodící souprava
... jo, takže pokud zavřu táhlem brodící ventil, zavřu tím odvětrání motoru, převodovky, brzd,,diferáků a palivové nádrže? Tím se zvedne tlak v motoru, převodovce,brzdách,diferácích a nádrži a nemůže tam proniknout voda? U brzd se dostane voda do bubnů, to je jasný, ale nedostane se přes prasátka do systému... Uvažuju dobře?
Re: Brzdy, brodící souprava
Pamatuješ za komára takový ty džusy v plechovce? Jak jsi musel udělat do víčka dvě díry aby ses moh napít?Tak jedna díra z nádrže je do trubky ke karbeci a druhá je na víčku a kdybys jí zavřel jak píšeš,tak by ti ten benzin asi do karbece netek,takže já myslím,že tím táhlem jen otevřeš cestu do roury sání a to jak k odvětrání motoru,k nádrži,k brzdovýmu válci.Ten má přece taky ve víčku dírku,to se přeci musí zachovat,aby to bylo funkční,tak jaký porád přetlaky..
No a s těma prasátkama,jasně,že se ti přes ně do systému nedostane voda,ale jestli budeš prasit s bahněním a broděním,tak ti velice brzy vyreznou
No a s těma prasátkama,jasně,že se ti přes ně do systému nedostane voda,ale jestli budeš prasit s bahněním a broděním,tak ti velice brzy vyreznou
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy, brodící souprava
Čau, kámoš tuhle kompletní sadu na muttanta má, prej to kdysi koupil v Reomi. Zkusím zjistit jesi k tomu je nějákej manuál.Saddam píše:no když už jste to nakousli tak já osobně bych rád někdy viděl návod nebo nákres na odvětrání diferáků a převodovky nicméně brzdový válec je pouze odvětráván pokus vím jako dejchák jestli někdo máte návod na propojení všeho do všeho tak bych ho rád konečně viděl
Re: Brzdy, brodící souprava
Díky za vysvětlení, já tu svou leštěnku do vody nenamáčím...:-)) To, že na tom mám brodící sadu, je ta moje modelářská úchylka.. No a když mám auto vybavené vším možným, chci taky vědět, jak a co pracuje... Vždycky je přeci blbý, když se vás někdo zeptá k čemu to je a jak to funguje a neumím to vysvětlit... Už týden ležím ve všech možných manuálech a nikde jsem nevyčetl princip práce celé brodící sady... Zatím jsem pochopil i díky vám, že to funguje pouze na principu uzavření ventilace tak, aby se ventilace/odvětrání převedla jenom do sání. To znamená, že pokud je brodící ventil uzavřený, vše je odvětráno / díky propojení přes 4 - cestnou rozdělovací kostičku four way fitting/ do sání. Tím pádem se do té kostičky musí dostat odvětrání všeho, co se odvětrává. Trochu mi mate troubleshotting v manuálu https://books.google.cz/books?id=LzcYAA ... &q&f=false kapitole 3-22, kde se píše, že pokud se objeví vytékající olej pod ventilovým víkem, může být uzavřený brodící ventil.... Což zase navádí k tomu přetlaku do motoru díky uzavřenému odvětrání. A plnící víčko nádrže vlastní ventilaci nemá - tedy pokud opravdu těsní - odvětrání nádrže je vedeno přes ventil nahoře na nádrži pod takovým domečkem - to k tomu džusu: -)) ... Schéma kompletního zapojení, jak o něm píše Saddám, jsem taky nikde nenašel, ale pokud budeme znát princip, dá se to vymyslet.
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy, brodící souprava
V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.
Co se týče víčka tak pokud je víčku s ventilkem tak je na něm napsáno při brodení zavřít, je to jak na víčku na A1 tak i na A2
PS: znám i takový případy, že po brodění se zapomněl brodící ventil zavřít a borec zadřel motor při jízdě po silnici.
Co se týče víčka tak pokud je víčku s ventilkem tak je na něm napsáno při brodení zavřít, je to jak na víčku na A1 tak i na A2
PS: znám i takový případy, že po brodění se zapomněl brodící ventil zavřít a borec zadřel motor při jízdě po silnici.
- Přílohy
-
- s-l300.jpg (27.5 KiB) Zobrazeno 2198 x
-
- -545183013624854640.jpg (15.32 KiB) Zobrazeno 2198 x
-
- m151_cap_1024x1024.jpg (251.63 KiB) Zobrazeno 2198 x
Re: Brzdy, brodící souprava
Tady by se to nenašlo? http://www.g838.org/public_html/added_p ... nuals.htmlStanles píše:V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.
mutt m151 A2, 1977
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy, brodící souprava
Snad jo, musím to označení zjistit.Vaclav píše:Tady by se to nenašlo? http://www.g838.org/public_html/added_p ... nuals.htmlStanles píše:V manuálu to je, jen jsem takovej manuál ještě neviděl v PDF, zkusím to sehnat.
Re: Brzdy, brodící souprava
To jsem nevěděl, že se musí zavírat nějaký ventilek na víčku nádrže. Když jsem předloni "slavně" brodil Vltavu, nic jsem nezavíral, víčko bylo tak 20 - 30 cm pod hladinou a do nádrže se mi voda nedostala (naštěstí). Brodící ventil jsem v té době ještě neměl namontovaný.
Re: Brzdy, brodící souprava
No je tam takový otočný plíšek-aspoň na A1,ale jestli to funguje to nevím.
A tos seděl na sedačce?To jsi byl po pás ve vodě,ne?
Ve svým věku už bys měl mít rozum
Víš co říkal starej Bureš:Nastydneš a pudeš
A tos seděl na sedačce?To jsi byl po pás ve vodě,ne?
Ve svým věku už bys měl mít rozum
Víš co říkal starej Bureš:Nastydneš a pudeš
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Brzdy, brodící souprava
No tak já toto téma uzavřu: Co jsem vyčetl a pochopil - Diferáky nemají žádné odvětrání. Převodovka je odvětraná pouze jednocestným kuličkovým ventilem, který je umístěný za domečkem řadící páky směrem dozadu. Napojení na odvětrání nemá. Palivová nádrž je odvětraná z ventilu umístěného pod krytem na horní straně nádrže. Ventilace jde do kostky na požární stěně / firewall /. Z této kostky jde odvětrání palivové instalace do sání karburátoru. Brzdy jsou odvětrány jako dýchač, / díky Saddáme / a pokud montujeme brodění, původní 3 cestné šroubení /kostka/ se vymění za 4 cestné. Nepochopil jsem ten šroub, který jeden vývod zaslepuje / možná to nejde jinak vyrobit, nevím , nebo je to na profukování, nebo pro měřák, zkoušení těsnosti systému, fakt netuším /. Trubička na víčko brzdového válce se tedy propojí s kostkou a systém je chráněný před vniknutím vody, protože jde do sání prodloužené o rouru.. No a dostáváme se k brodícímu ventilu. Ten mě potrápil úplně nejvíc. V poloze dopředu - ve směru jízdy - je zavřený. To znamená, že celý systém odvětrání motoru a rozdělovače, / pozor, jedná se o uzavřený systém /, funguje tak, jako by tam ten ventil nebyl a všechno jde opět do sání karburátoru. Jakmile ventil otevřeme, přeruší se odvětrání do sání karburátoru a vznikne systém bez odvětrání. To má za následek, že v neodvětrávaném motoru a rozdělovači vznikne přetlak. Není potřeba, aby byl velký, v cca 1,5 m hloubky - víc MUTT nesmí / 5 feet/ je tlak 15 dkg na čtvereční centimetr. Navíc se komplet motor při brodění ochlazuje a tím pádem přetlak, který v něm vzniká, je nakonec ještě menší / . Jakmile auto vyjede z vody, je nutné brodící ventil opět neprodleně zavřít, motor a rozdělovač si vydechnou do sání a jede se dál. Ty víčka s ventilky na nádrži "arabové", jako můj, neměly... V poušti se s broděním / a topením :-)/ nepočítalo.. No a brzdy se vysuší brzděním pod plynem... techniku mi vysvětlil opět Saddám.
To je asi tak všechno, díky všem za pomoc, umřu méně blbej..:-))
To je asi tak všechno, díky všem za pomoc, umřu méně blbej..:-))
Re: Brzdy, brodící souprava
No s difama a převodovkou to bylo jasný,tam žádný trubky nevedou.Takže brzdový válec do roury sání jak jsem psal,ale ten motor teda rouru nevyužívá,ale využívá přetlak jak psal Standa a sice přetlak ne uměle vytvořený,ale vytvořený pouze chodem motoru a zavřením odvětrání,ovšem pouze na dobu nezbytně nutnou k brodění,pokud by zůstalo zavřeno dále,hrozí zadření motoru?-z jakého důvodu přesně?-špatná činnost mazací soustavy z důvodu přetlaku?
Vysušení brzd.obložení je jasný,to už se psalo i do příručky na M461.
Pak tu kdysi dávno chtěl něco řešit Pedro,(který už sem zřejmě nechodí,páč týhle debaty by se jistě zůčastnil),ale bez odezvy:
http://muttforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=886
Tak máš další téma.Jinak dík za oživení a osvětu.
Vysušení brzd.obložení je jasný,to už se psalo i do příručky na M461.
Pak tu kdysi dávno chtěl něco řešit Pedro,(který už sem zřejmě nechodí,páč týhle debaty by se jistě zůčastnil),ale bez odezvy:
http://muttforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=886
Tak máš další téma.Jinak dík za oživení a osvětu.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4