Voda
Voda
Kolik litrů vody je v motoru. O víkendu chci jezdit a má mrznout tak potřebuji vědět jak to mám naředit.
Re: Voda
My máme teda ve všech autech a po celý rok nemrznoucí kapalinu. Před zimou se jen kontroluje. Když je víc strojů, tak to ani jinak nejde, před každou zimou vypouštět a pak zas dolívat by bylo pro nás trochu náročný. Navíc se přes zimu taky jezdí...
Willys MB 1944
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda
To jo... Když je víc aut tak je to starost no..
proč tam mít ten fridex když stím jedu dvarát za zimu... to doleju vodu s fridexem co mám do zásoby v kyblu a pak to zas vypustím, je to bůhví jak starý :D Jistota je kulomet
proč tam mít ten fridex když stím jedu dvarát za zimu... to doleju vodu s fridexem co mám do zásoby v kyblu a pak to zas vypustím, je to bůhví jak starý :D Jistota je kulomet
Re: Voda
"To neděláš dobře, Jaromíre, s tou sirkou, že jí strkáš zpátky do krabičky..."
Vždyť nemrzka stojí naprosto zanedbatelné peníze a - kromě ochrany před zamrzutím a roztrhnutím bloku nebo jiného dílu - je její velmi podstatná funkce inhibice koroze. Když je chlazení plné vody, tak to sice koroduje, ale není to tak hrozné, ovšem nejhorší, co se dá udělat, je tu vodu na zimu vypouštět. Tím pádem to není ani zalité tou vodou, ale je tam vyloženě jen vlhko, tj.pro korozi naprosto ideální prostředí.
A když se ještě vrátím k té finanční stránce věci - abys do motoru necpal vodní kámen a omezil korozi motoru s vodou na co nejmenší míru, tak je asi jasné, že se tam musí dávat aspoň destilka. No a když si spočítáš, co Tě vyjde ta destilka, tak to už pak vůbec není co řešit a používat nemrzku všude a pořád je jasná volba.
Dost mě překvapuje, že je vůbec někdo, kdo to nedělá...
Vždyť nemrzka stojí naprosto zanedbatelné peníze a - kromě ochrany před zamrzutím a roztrhnutím bloku nebo jiného dílu - je její velmi podstatná funkce inhibice koroze. Když je chlazení plné vody, tak to sice koroduje, ale není to tak hrozné, ovšem nejhorší, co se dá udělat, je tu vodu na zimu vypouštět. Tím pádem to není ani zalité tou vodou, ale je tam vyloženě jen vlhko, tj.pro korozi naprosto ideální prostředí.
A když se ještě vrátím k té finanční stránce věci - abys do motoru necpal vodní kámen a omezil korozi motoru s vodou na co nejmenší míru, tak je asi jasné, že se tam musí dávat aspoň destilka. No a když si spočítáš, co Tě vyjde ta destilka, tak to už pak vůbec není co řešit a používat nemrzku všude a pořád je jasná volba.
Dost mě překvapuje, že je vůbec někdo, kdo to nedělá...
Re: Voda
Známý z USA mi poslal balík různých zajímavých vojenských serepetiček a hejblí, co mu tam kde zrovna přebývalo při jeho vojenské kariéře, a jedna z těch věcí shodou okolností souvisí s tímhle tématem. Je to zkoušečka(je sice podezřele červeno oranžová, ale má na sobě své NSN a, jak jsem dohledal, píše se o ní v mnoha TM, tak to zřejmě bude origo vojenský kousek), kterou používají pro zjišťování vlastností kapalin v chlazení a zároveň i elektrolytu v autobateriích. Viděl jsem párkrát, že něco podobného měli někde v servisech nebo autobazarech, ale nikdy jsem s tím nedělal, tak mě to včera nadchlo. Nicméně, ač jsem se snažil :-) , nechápu naprosto, jak to funguje. Víte to někdo?
Pro ilustraci neználkům, jako jsem já:
Když se člověk nasucho podívá do toho okuláru, nic nevidí a je tam tma. Pokud se na to černé sklíčko posvítí opravdu hodně silným zdrojem světla, tak se tam na jakoby mléčném skle objeví dvě stupnice. Jedna je pro elektrolyt a popisky na ní jednak udávají stav nabití baterie a jednak informují o potřebě naředit nebo vyměnit elektrolyt. Druhá je pro antifreeze, kde jsou uvedeny °F, při kterých zamrzne.
Pokud se na to plexi dá kapka zkoumané kapaliny a přiklopí se to na to černé sklíčko, není už potřeba žádný silný zdroj světla, ale stačí se prostě na světle podívat do okuláru a je to, jako by někdo vytáhl oponu do výšky, která na stupnici ukazuje stav té kapaliny.
Elektrolyt jsem nezkoušel, ale zkusil jsem čistou vodu(ukázalo se přesných 32°F tj. 0°C) a pak jsem zkusil dva nějaké zbytky nemrznoucích kapalin. Jedna měla na obalu udáno, že je do -15°C, kdy se ukázaly zhruba -4°F(tj.cca -20°C), a druhá byla do -30°C a tam byl průhled otevřený celý(takovou zimu asi mají jen v Rusku a tam se Američani vydat neplánují ).
Nicméně, jak to technicky může fungovat, prostě fakt nechápu...
PS: S tím včerejším balíkem o váze slušných 37lbs je spojená taky jedna naprosto neuvěřitelná věc. V Texasu ho odevzdal na přepážce 15.12. ve 14:04 PST tj. 23:04 našeho času a včera 17.12. v 9:21 našeho času u mě byl kurýr z Fedexu a předal mi ho. Půl zeměkoule za o fous víc než 34 hodin... Asi nějaký vánoční "miracle"
Pro ilustraci neználkům, jako jsem já:
Když se člověk nasucho podívá do toho okuláru, nic nevidí a je tam tma. Pokud se na to černé sklíčko posvítí opravdu hodně silným zdrojem světla, tak se tam na jakoby mléčném skle objeví dvě stupnice. Jedna je pro elektrolyt a popisky na ní jednak udávají stav nabití baterie a jednak informují o potřebě naředit nebo vyměnit elektrolyt. Druhá je pro antifreeze, kde jsou uvedeny °F, při kterých zamrzne.
Pokud se na to plexi dá kapka zkoumané kapaliny a přiklopí se to na to černé sklíčko, není už potřeba žádný silný zdroj světla, ale stačí se prostě na světle podívat do okuláru a je to, jako by někdo vytáhl oponu do výšky, která na stupnici ukazuje stav té kapaliny.
Elektrolyt jsem nezkoušel, ale zkusil jsem čistou vodu(ukázalo se přesných 32°F tj. 0°C) a pak jsem zkusil dva nějaké zbytky nemrznoucích kapalin. Jedna měla na obalu udáno, že je do -15°C, kdy se ukázaly zhruba -4°F(tj.cca -20°C), a druhá byla do -30°C a tam byl průhled otevřený celý(takovou zimu asi mají jen v Rusku a tam se Američani vydat neplánují ).
Nicméně, jak to technicky může fungovat, prostě fakt nechápu...
PS: S tím včerejším balíkem o váze slušných 37lbs je spojená taky jedna naprosto neuvěřitelná věc. V Texasu ho odevzdal na přepážce 15.12. ve 14:04 PST tj. 23:04 našeho času a včera 17.12. v 9:21 našeho času u mě byl kurýr z Fedexu a předal mi ho. Půl zeměkoule za o fous víc než 34 hodin... Asi nějaký vánoční "miracle"
- Přílohy
-
- DSC00055zm.jpg (59.65 KiB) Zobrazeno 5593 x
-
- DSC00057zm.jpg (55.79 KiB) Zobrazeno 5593 x
Re: Voda
Gratuluju k tak rychlému dodání balíku. Jinak ten přístoj který uvádíš se jmenuje refraktometr a měřící metoda se nazývá refraktometrie, neni to zas tak složitý, více zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Refraktometrie
Sám mam doma podobnej, byť zkroušeně přiznávám že civilní 8) Každopádně funguje to velmi dobře.
Sám mam doma podobnej, byť zkroušeně přiznávám že civilní 8) Každopádně funguje to velmi dobře.
- Přílohy
-
- FB_EPS.jpg (15.05 KiB) Zobrazeno 5589 x
In MUTT we trust!