Převodka řízení

Rady, tipy, triky a návody - nebojte se zeptat!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milan
Major
Major
Příspěvky: 623
Registrován: 19 zář 2007 20:38

Převodka řízení

Příspěvek od Milan »

Máte někdo zkušenosti s opravou vůle? Jde s tím něco dělat? Za jak dlouho se nová převodka ojebe do "běžného" vaklu? štelovacím šroubem si už nějak nemůžu pomoct.
Jack Bery
Major
Major
Příspěvky: 687
Registrován: 25 zář 2008 17:40
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Jack Bery »

Mám podobný problém, také bych tu vůli rád zmenšil.
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Pedro »

Za jak dlouho se omele je dané především údržbou, jízdním stylem resp.stylem používání auta a stavem nápravy. Když tam bude čisto, předepsané množství správného oleje, všechny čepy a další spotřební díly nápravy budou v pořádku a člověk nebude to auto nějak extra huntovat, tak nová převodka přežije v rozumném stavu powerpack.
Pokud se to uvnitř maceruje v rezavém bahně s pár mastnými oky(jak běžné... :smile: ) a náprava je jako z povoleného Merkura, tak holt tomu odpovídá i rychlost opotřebení.

Pokud už je ve volantu velká vůle, tak v zásadě moc řešení není. Jde o opotřebení záběrového soukolí šneku a kladky, které jde v určité nevelké míře vymezit přítlačným šroubem hřídele s kladkou, ale není to tu jako u Škodovky, kde se to dalo pro účely STK zarvat tak, že sice člověk skoro neotočil volantem a na plný rejd si mohl troufnout jen opravdu extra silný jedinec, ale vůle "zmizela".
Když tedy vynecháme vyloženě renovátorské metody jako galvanoplastiku niklem a obrobení nebo přímo výrobu nových dílů, je nejrozumnější sehnat jinou dobrou převodku nebo nové vnitřnosti a věnovat tomu do budoucna pozornost.
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Pedro »

Jinak tedy ještě - u Mutta jsem to neviděl, ale pokud by kromě vůle bylo divné i chování auta nebo se vůle chovala nestandardně(měnila se její velikost, chod volantu byl na jednu stranu tvrdý a na druhou pružně měkký apod.), tak může být(typicky po nějaké velké ráně nebo havárii) na vině prasklé uložení osy kladky.
Ale u Mutta by se myslím spíš ohnulo nebo prasklo už něco cestou, takže to jen spíš co případně omrknout při rozborce.
Uživatelský avatar
M151
Admin
Příspěvky: 1777
Registrován: 11 kvě 2007 21:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodka řízení

Příspěvek od M151 »

JJ, jen bych podotknul že u dvojkovýho mutta to neni problém. Převodka se dá rozdělat od osy volantu, kdežto jednička to má vcelku. Nejjednoduší to bude vyměnit za jinou která není vykloktaná.
In MUTT we trust!
Saddam
Major
Major
Příspěvky: 360
Registrován: 10 čer 2008 15:44

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Saddam »

no v terenu jezdim dost mám tam nalitou směs A0 vazošky a oleje a nemám s tim problém za10 let užívání takže je mi divný že by nešla doštelovat a v případě že to teda nejde tak jinou a neřešit vylágrovanou mrchu
Mutt mit uns
Uživatelský avatar
Milan
Major
Major
Příspěvky: 623
Registrován: 19 zář 2007 20:38

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Milan »

Dík za příspěvky, olej v té převodce mám a kromě mastného povrchu neteče, náprava je naprosto OK a asi 3x jsem zkoušel dotáhnout ten šroub a vždycky stačilo tak 200km a vůle se objevila úplně stejná zpátky. (To mi je fakt divné a šroub se samozřejmě nevyšrouboval) Teď už ani nejde rozumnou silou víc dotáhnout. Vůle není úplně dramatická ale třeba na silnici s vyjetýma kolejema jedu jak zmije a v extrémních případech se stane, že musím snížit rychlost třeba na 30-40mil abych to udržel bezpečně na silnici. V terénu a na rovné silnici to vůbec nevadí.
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Pedro »

Pokud musíš v kolejích vyjetých v asfaltu v "extrémních případech" snížit rychlost na 30-40mph, aby jsi se cítil bezpečně, tak máš myslím převodku naprosto v pořádku. :lol: :lol: :lol:

Jinak - neříkám, že tam nemáš olej, ale obecně - to, jestli je v převodce opravdu olej, nejde poznat shora. :idea: Nahoře bude relativně vždycky olej, protože je ze všeho, co tam může být, nejlehčí.
Uživatelský avatar
Milan
Major
Major
Příspěvky: 623
Registrován: 19 zář 2007 20:38

Re: Převodka řízení

Příspěvek od Milan »

Nejvíc mě zajímá, jestli někdo nevymyslíte proč po doštelování šroubem stačí 100-200km a je tam znova úplně stejná vůle. Doštelovat to šlo asi 3x a konec. No a s tou rychlostí a kolejema to prostě je tak, že když jedeš z Prahy kamkoliv, tak napřed 100 km jedeš po nějaké větší rychlejší silnici a pak teprve přijedeš někam kde to je zajímavý a méně zalidněný. No, a dneska, i tyhle silnice vypadaji jako tankodrom a když mezi autama jedoucíma 90Km+ najednou zvolníš kvůli kolejím na cca 60 a kmitáš mezi bílejma čárama zleva do prava, jsi jednak za blbce a druhak ti někdo vyjede na záda. Převodku zkrátka vyměním.
Odpovědět