Jak to začlo
Napsal: 27 lis 2007 14:11
Našel jsem něco málo o historii vozíku M416
Přívěs určený k zapřažení za MUTTa byl označován M416. V podstatě byl podobný
válečnému přívěsu za jeepy, navrženému firmou Bantam. Hlavním
rozdílem jsou hranaté blatníky a kola z vozů série M151.
Začátkem sedmdesátých
let se objevila modifikace M416A1. Ta měla hydraulicky ovládanou
nájezdovou brzdu a zadní světla převzatá z M151A2.
Blízká příbuznost
původnímu designu Bantam je na všech těchto obrázcích dobře patrná.
Přívěsy M416(A1), stejně jako automobily série M151, byly téměř zcela vyřazeny
z inventáře amerických vojenských sil. Na rozdíl od proslulého Jeepu
MB nebo M38A1 se ale americké vojenské autority rozhodly neuvolnit toto
vozidlo pro další civilní použití, údajně z důvodu jeho jízdních vlastností.
Většina vyřazených vozidel určených k demilitarizaci, byla rozřezána nebo
slisována, aby se vyloučila možnost dalšího použití a jen relativně málo se
jich dostalo do rukou příznivců vojenské techniky.
Přívěs určený k zapřažení za MUTTa byl označován M416. V podstatě byl podobný
válečnému přívěsu za jeepy, navrženému firmou Bantam. Hlavním
rozdílem jsou hranaté blatníky a kola z vozů série M151.
Začátkem sedmdesátých
let se objevila modifikace M416A1. Ta měla hydraulicky ovládanou
nájezdovou brzdu a zadní světla převzatá z M151A2.
Blízká příbuznost
původnímu designu Bantam je na všech těchto obrázcích dobře patrná.
Přívěsy M416(A1), stejně jako automobily série M151, byly téměř zcela vyřazeny
z inventáře amerických vojenských sil. Na rozdíl od proslulého Jeepu
MB nebo M38A1 se ale americké vojenské autority rozhodly neuvolnit toto
vozidlo pro další civilní použití, údajně z důvodu jeho jízdních vlastností.
Většina vyřazených vozidel určených k demilitarizaci, byla rozřezána nebo
slisována, aby se vyloučila možnost dalšího použití a jen relativně málo se
jich dostalo do rukou příznivců vojenské techniky.