Zdravím
Zdravím
Zdravím všechny. Jmenuju se Pavel, je mi 32 a pocházím ze Šumperka. Na Vánoce jsem si udělal radost a koupil jsem mutta. Snad se mi podaří dát foto. Bohužel nejsem tak zručnej, abych si troufnul na renovaci, tak přenechávám zkušenějším. Snad to tady nikomu nebude vadit, protože v létě na srazu ve Zvoli mi jeden ortodoxní jeepař řekl, že kdo si auto nezrenovoval sám, s tím se žádnej veteránista nebaví. Tak to je asi zatím všechno, mějte se a ať to v Novým roce jezdí.
- Přílohy
-
- 1.jpg (252.73 KiB) Zobrazeno 4412 x
-
- 2.jpg (221.95 KiB) Zobrazeno 4412 x
-
- 3.jpg (224.61 KiB) Zobrazeno 4412 x
Re: Zdravím
Jak píše Laki. Moudra některých lidí jsou opravdu k smíchu. Dle mého odhadu strašně málo lidí si veterána zrestaurovalo vlastníma rukama. Kdyby to tak bylo jezdilo by jich strašně málo. Ti co mají daleko šikovnější ruce a renovacemi se živí by umřeli hladem .
- Stanles
- Moderátor
- Příspěvky: 3549
- Registrován: 26 říj 2007 16:24
- Bydliště: Sever Moravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdravím
Tak Tě tu vítám mezi náma, dneska jsem zrovna koukal na to tvoje auto, nebo lépe řečeno jen na kastli
Za dlouhou dobu opravdu hodně slušný auto musím říct, koupil si fakt moc dobře.
Líp si asi koupit nemohl.
PS: na ty kecy kašli jak už tu bylo řečeno. Je to o lidech a né o tom jestli sis auto udělal nebo Ti to někdo dělal.
Těším se na další foto ( i když občas se u Honzi stavím a budu to sledovat osobně ).
Určitě budem všeci rádi zde na foru když si založíš topic v renovacích a když budeš potřebovat radu tak písni.
Za dlouhou dobu opravdu hodně slušný auto musím říct, koupil si fakt moc dobře.
Líp si asi koupit nemohl.
PS: na ty kecy kašli jak už tu bylo řečeno. Je to o lidech a né o tom jestli sis auto udělal nebo Ti to někdo dělal.
Těším se na další foto ( i když občas se u Honzi stavím a budu to sledovat osobně ).
Určitě budem všeci rádi zde na foru když si založíš topic v renovacích a když budeš potřebovat radu tak písni.
Re: Zdravím
Ahoj, vítej! To jsi asi narazil na nějakýho vocasa - co je mu vůbec do toho co kdo komu renovuje a nebo co si kdo dělá a jak. Asi má doma rafinérku a vyrábí si i benzín. Ať to máš co nejdříve v cajku a frčíš!
In MUTT we trust!
Re: Zdravím
to M151: Jen pro doplnění píšu, že podle toho ocasa nemá mutt žádnou historickou hodnotu.
to Stanles:
Těším se na další foto ( i když občas se u Honzi stavím a budu to sledovat osobně ).
Jen je hezky kontroluj. Nezávislej pozorovatel se vždycky hodí .
to Stanles:
Těším se na další foto ( i když občas se u Honzi stavím a budu to sledovat osobně ).
Jen je hezky kontroluj. Nezávislej pozorovatel se vždycky hodí .
Re: Zdravím
Jo, tyhle ortodoxní fanatici jsou fakt nejlepší,to byl jistě nějakej Wíllyskář a udělal si ho sám ze Samuraje,kretén...
Ať Ti to co nejdřív jezdí
Ať Ti to co nejdřív jezdí
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Zdravím
Já jsem si taky auto musel nechat udělat a necítím se kvůli tomu nějak méněcenný, hlavně když mám čím jezdit. S tou historickou hodnotou to taky neřeším, zaslechl jsem i názor, že MUTTů bylo vyrobeno daleko míň než Willysů a že se třeba za 50 let situace obrátí. Podle mně jde hlavně o to mít z auta radost a užít si s ním, na značce nezáleží.
Tak ať máš toho řeka co nejdřív pohromadě a hodně šťastných kilometrů.
Tak ať máš toho řeka co nejdřív pohromadě a hodně šťastných kilometrů.
Re: Zdravím
Ďáblos píše:...kdo si auto nezrenovoval sám, s tím se žádnej veteránista nebaví...
Tohle jsou věci, které budou asi veteránisty dělit věčně.Laki píše:...je potřeba hlavně jezdit
Náš předseda testační komise, starý to pán, který je veteránistou od doby, kdy Mutty ještě nebyly ve službě, vždycky říká: "Proč pořád všichni chcete co nejrychleji značky a musíte někam jezdit? Dřív žádné značky nebyly a jak se panečku dávala technika dohromady. Pak byly po dlouhých bojích dvoje převozky na klub a vybíralo se, kdo pojede na sraz, aby jak se patří reprezentoval. Bylo to o sběratelství, o nadšení pro techniku, o zručnosti a o navracení původní krásy a funkce, přičemž kdo to dokázal líp, byl král. Dneska je to akorát o tom, že si každý blbec, který neumí než točit volantem, chce koupit něco aspoň jakžtakž starého a nezajímá ho nic jiného, než honem honem někam jet."
Dřív jsem mu nerozuměl, ale čím dál víc ho, hlavně tváří v tvář tomu, co se v posledních letech kolem veteránů děje, a tím, že jsem se postupně propracoval od moderních aut, jako je Mutt, ke starším kouskům, chápu.
Už vím, že to nemusí být vždy tak, že stačí zvednout telefon a poštou přijde vše, co chci. Že často nejde špatný díl vyměnit za nový, protože prostě žádný jiný není a nebude. Že jet na výlet nemusí znamenat, že přijdu akorát místo k Oktávce k něčemu trochu staršímu, ale prostě taky jen sednu, nastartuju, dojedu kamkoli potřebuju a zase to pak doma šoupnu do garáže. A příště znovu a znovu. A když náhodou něco zlobí, tak opravit to je vlastně jednodušší než u té Oktávky a zase to bude dlouho sloužit.
A až to auto dojebu do mrtva, tak žádný problém. Koupím nějaké jiné nebo místo veteránismu půjdu jezdit na koni nebo dělat kynologii, protože kůň a pes jsou taky zajímaví...
Je jasné, že člověk nemusí umět všechno a kvůli jednomu autu si nezařídí motorárnu, klempírnu a lakovnu, nicméně u Mutta na 90% práce vystačíš ze selským rozumem, elementární zručností a znalostmi a s běžnou golou, pár kleštěmi, klíči, šroubováky a dalším naprosto běžným nářadím, tak proč si to neudělat sám?
Jestli někam pojedeš Muttem nebo Favoritem, technicky v tom není prakticky žádný rozdíl. Jsou to jen jinak naohýbané plechy a jinak v tom fouká. Jestli ale pojedeš v něčem, co sis sám sešrouboval a víš přesně, jak to funguje, tak je to přece úplně něco jiného než když si to jen tupě koupíš a servisuješ to u nějakého mechanika. A nebudeš potřebovat se ani nikde prsit, jezdit se každý týden někam předvádět a navíc si budeš vážit toho, že je to Tvoje práce a nebudeš si jí zbytečně ničit. Kór třeba tím, že jí v montérkách té správné armády propereš za barákem bahnitou louží, abyses ukázal kolegům opilcům.
A o tom ten opravdový veteránismus podle mě je. Ne o opotřebovávání až huntování vybraného starého auta, ale o užívání si (což zdaleka nemusí být nutně jízda) techniky dob minulých s cílem ji zachovat budoucím generacím.
Re: Zdravím
Pedro,
asi Ti rozumím, co chceš naznačit. Ale ne každej, kdo si nechá auto udělat, musí být nutně blbec a lempl, kterej nic nezvládne. Máš pravdu, že poslední dobou se díky dostupnosti techniky vyrojila individua, kteří veterána mají, protože tatínek podnikatel na konci roku nestihl utopit firemní peníze a mladýmu koupil to vojenský auto, o kterým mu minulej týden říkal. To ale neznamená, že takoví jsou všichni. Spousta lidí se ke kroku, pořídit si veterána, propracovalo až po nějaké době, kdy se mezi veteránisty pohybovali. A jestli si koupili auto hotový nebo si ho dělali sami, pořídili si ho proto, protože prostě zjistili, že je to o té pohodě a o životním stylu, kterej k tomu patří. Chápej teda, že pořízení mutta pro mě není jen tupá koupě něčeho, co vypadá víc vojensky než favorit a s čím se můžu pochlubit před opilými kamarády a vykrosit s tím ty největší kurevstva.
Psal jsi, že na mutta stačí gola, pár kleští, trocha šikovnosti a zdravej selskej rozum. Já jsem si tím svým spočítal, že když si mutta budu dělat sám, tak se s ním budu tak trápit, že nakonec místo auta pro radost bude jen nedokončený cosi, co už nikdy v životě nechci vidět. O tovíc si toho svýho auta budu vážit. Tím taky shrnuju svůj názor na tuhle debatu: Je jedno jestli je něco vlastnoručně vyrobený, koupený a nebo darovaný. Vždycky je to o tom, co má člověk v hlavě a jak se k tomu postaví.
Takže nic ve zlým, přeju Ti hodně kilometrů (majlí) v tomhle roce a ať potkáváš co nejmíň rádobyveteránistů
asi Ti rozumím, co chceš naznačit. Ale ne každej, kdo si nechá auto udělat, musí být nutně blbec a lempl, kterej nic nezvládne. Máš pravdu, že poslední dobou se díky dostupnosti techniky vyrojila individua, kteří veterána mají, protože tatínek podnikatel na konci roku nestihl utopit firemní peníze a mladýmu koupil to vojenský auto, o kterým mu minulej týden říkal. To ale neznamená, že takoví jsou všichni. Spousta lidí se ke kroku, pořídit si veterána, propracovalo až po nějaké době, kdy se mezi veteránisty pohybovali. A jestli si koupili auto hotový nebo si ho dělali sami, pořídili si ho proto, protože prostě zjistili, že je to o té pohodě a o životním stylu, kterej k tomu patří. Chápej teda, že pořízení mutta pro mě není jen tupá koupě něčeho, co vypadá víc vojensky než favorit a s čím se můžu pochlubit před opilými kamarády a vykrosit s tím ty největší kurevstva.
Psal jsi, že na mutta stačí gola, pár kleští, trocha šikovnosti a zdravej selskej rozum. Já jsem si tím svým spočítal, že když si mutta budu dělat sám, tak se s ním budu tak trápit, že nakonec místo auta pro radost bude jen nedokončený cosi, co už nikdy v životě nechci vidět. O tovíc si toho svýho auta budu vážit. Tím taky shrnuju svůj názor na tuhle debatu: Je jedno jestli je něco vlastnoručně vyrobený, koupený a nebo darovaný. Vždycky je to o tom, co má člověk v hlavě a jak se k tomu postaví.
Takže nic ve zlým, přeju Ti hodně kilometrů (majlí) v tomhle roce a ať potkáváš co nejmíň rádobyveteránistů
Re: Zdravím
Máš pravdu, že ne každý, kdo si auto nechá udělat je blbec a lempl.Ďáblos píše:Pedro,
asi Ti rozumím, co chceš naznačit. Ale ne každej, kdo si nechá auto udělat, musí být nutně blbec a lempl, kterej nic nezvládne. Máš pravdu, že poslední dobou se díky dostupnosti techniky vyrojila individua, kteří veterána mají, protože tatínek podnikatel na konci roku nestihl utopit firemní peníze a mladýmu koupil to vojenský auto, o kterým mu minulej týden říkal. To ale neznamená, že takoví jsou všichni. Spousta lidí se ke kroku, pořídit si veterána, propracovalo až po nějaké době, kdy se mezi veteránisty pohybovali. A jestli si koupili auto hotový nebo si ho dělali sami, pořídili si ho proto, protože prostě zjistili, že je to o té pohodě a o životním stylu, kterej k tomu patří. Chápej teda, že pořízení mutta pro mě není jen tupá koupě něčeho, co vypadá víc vojensky než favorit a s čím se můžu pochlubit před opilými kamarády a vykrosit s tím ty největší kurevstva.
Psal jsi, že na mutta stačí gola, pár kleští, trocha šikovnosti a zdravej selskej rozum. Já jsem si tím svým spočítal, že když si mutta budu dělat sám, tak se s ním budu tak trápit, že nakonec místo auta pro radost bude jen nedokončený cosi, co už nikdy v životě nechci vidět. O tovíc si toho svýho auta budu vážit. Tím taky shrnuju svůj názor na tuhle debatu: Je jedno jestli je něco vlastnoručně vyrobený, koupený a nebo darovaný. Vždycky je to o tom, co má člověk v hlavě a jak se k tomu postaví.
Takže nic ve zlým, přeju Ti hodně kilometrů (majlí) v tomhle roce a ať potkáváš co nejmíň rádobyveteránistů
Je doba, že spousta lidí vydělá za stejnou dobu, co by strávila na opravě, tolik, že si můžou pořídit aut pět. Stejně tak určitě není od věci správně odhadnout své možnosti a umět si říct, že než bych projekt dokončil, šroubováky bych vzteky zašlapal do bahna a golu vyházel za plot.
Pokud si auta budeš vážit a chovat se k němu s tou "pohodou a životním stylem, který k tomu patří", tak i když si myslím, že je velký rozdíl mezi tím, co koupíš a co vybuduješ vlastními silami, nikdo s tím určitě nebude mít problém. Já spíš reagoval na to, jak se tu rozjela debata opačným stylem - o ocasech a ortodoxních fanaticích.
Re: Zdravím
Jo, ta debata je celkem zbytečná, ale každej má právo na názor. Já osobně nemám rád, když se v okruhu lidí, kteří mají společnej zájem, začne škatulkovat. Pokud se někde na srazu potkám s týpkem, kterej přijede s německou technikou, tak je nesmysl ho zařadit jako pitomce jen proto, že nemá nic společnýho s US ARMY. Stejně tak mi přijde divný rozlišovat, kdo jak ke svýmu autu přišel (pokud ho neukrad). Myslet si můžu co chci, ale nebudu přesvědčovat nikoho, koho navíc ještě neznám, že s koupeným autem si na srazu neškrtne. Doufám, že se tato nevraživost mezi kupci a samodomorenovátory, bude vyskytovat čímdál míň .
Hawg
Hawg
Re: Zdravím
tak jsem koukal na ty obrázky co sis to koupil a byl sis pro to v Třebíči byl jsem se na to v létě mrknout jestli bych to jen tak někdy nedal dohromady ale bohužel pořídil sis fakt moc práce jestli si nikdy nic podobnýho nedělal tak se z toho posereš protože je to už napadený řekem a rezí a to dost jinak mnoho štěstí s tou prací máš to na dlouho
Mutt mit uns
Re: Zdravím
Podle fotek koukám, že máme mutta ze stejného dvorečku. Tak ať to máš co nejrychleji hotové a dobře to jezdí!
mutt m151 A2, 1977
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
gaz 69, 1956
jeep cj 5 RC
Re: Zdravím
Jo jo, soudíš správně, máme mutty ze stejné stáje. Viděl jsem fotky z renovace Tvýho novýho mazlíka a je na něm odvedenej kus poctivé práce. Hádám, že Ti tam ten druhej rozdělanej mutt neušel, tak asi tušíš, čí bude.