ZDAR - sháním gumovou manžetu - harmoniku na master cylinder - hlavní brzdový válec.
Nebo NOVÝ celý hlavní válec.
Četl jsem tady historickou debatu na téma brzdové kapaliny, silikon kontra DOT 3,4.
Teď mě čeká výměna, mám normální asi, s vodou se normálně smíchá, A2 dovezená z Řecka.
Vaše aktuální zkušenosti? Měnit za silikon? Jak a čím propláchnout?
Díky,
Ondra
Hlavní brzdový válec - manžeta
Re: Hlavní brzdový válec - manžeta
No měl by tam být silikon,já to proplách a dal novej a pohoda.
Ale teď nedávno jsem četl velice zajímavej názor na US Willys M Jeeps foru ohledně silikonový kapaliny,píše to přímo ten admin, co tomu dle mého hodně rozumí,tady to nejpodstatnější z překladače:
Osobně si myslím, že silikonová brzdová kapalina DOT 4 je ztráta času a peněz.
DOT 3/4 funguje dobře a vše, co musíte udělat, je propláchnout a vyměnit kapalinu každé dva roky. Ano, je to náročné na lak. Ano, může absorbovat vlhkost. Většina starých brzdových systémů automobilů na něm fungovala dobře 50 let. Snáze se shání v obchodech. Silikon
DOT 5 neabsorbuje vlhkost, takže vlhkost jde do spodních oblastí a reziví. Je těžší systém odvzdušnit. Je to velmi drahé. Těžko se shání v obchodech. Corvetted to zkusil a zahodil. Armáda měla kongresmana se švagrem v silikonovém byznysu, který jim to vysypal stejně jako F111. Ne, nejsou kompatibilní.
Dobrá je ta věta,že tedy šlo jen o byznys a to velký
Tady máš ten topic celý,dej si překladač a můžeš si to přečíst všechno:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon
A ještě tady:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon
Ale teď nedávno jsem četl velice zajímavej názor na US Willys M Jeeps foru ohledně silikonový kapaliny,píše to přímo ten admin, co tomu dle mého hodně rozumí,tady to nejpodstatnější z překladače:
Osobně si myslím, že silikonová brzdová kapalina DOT 4 je ztráta času a peněz.
DOT 3/4 funguje dobře a vše, co musíte udělat, je propláchnout a vyměnit kapalinu každé dva roky. Ano, je to náročné na lak. Ano, může absorbovat vlhkost. Většina starých brzdových systémů automobilů na něm fungovala dobře 50 let. Snáze se shání v obchodech. Silikon
DOT 5 neabsorbuje vlhkost, takže vlhkost jde do spodních oblastí a reziví. Je těžší systém odvzdušnit. Je to velmi drahé. Těžko se shání v obchodech. Corvetted to zkusil a zahodil. Armáda měla kongresmana se švagrem v silikonovém byznysu, který jim to vysypal stejně jako F111. Ne, nejsou kompatibilní.
Dobrá je ta věta,že tedy šlo jen o byznys a to velký
Tady máš ten topic celý,dej si překladač a můžeš si to přečíst všechno:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon
A ještě tady:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Hlavní brzdový válec - manžeta
Tady ještě ty nejzajímavější věty z toho druhýho topicu,pro ty co jsou líný překládat:
DOT 5 nezadržuje vlhkost suspendovanou ve své molekulární konstrukci jako DOT 3. Takže vlhkost jde přímo do nízkých míst a rychle koroduje věci.
DOT 5 je mnohem dražší než DOT 3.
Corvette to zkusila koncem 70. let začátkem 80. let na rok nebo dva a zbystřila.
Dirt bikeři (byl jsem jedním z nich) mají dva problémy, hodně vody a u modelů s kotoučovými brzdami hodně nahromadění tepla ve třmenu. Oba skvělé důvody, proč nechat novinku DOT 5 napospas šílencům.
To je přesně důvod, proč je DOT 5 problém. Protože neabsorbuje vodu, voda stéká do všech nejnižších bodů a okamžitě začíná problém s korozí. DOT 3 má tendenci absorbovat vlhkost a to zpomaluje usazování čisté vody v nízkých bodech.
DOT 4 nabízí nejlepší kompromis mezi DOT 3 a 5.
Armádní veletrhy se s tím dobře baví, protože jsou náboženským provozovatelem flotily. To znamená, že nadměrně udržují svou flotilu s veškerou další pracovní silou a volným časem ve státě.
Jsem spořivý a rozumný chlap. Obě kapaliny se dodávají s doporučením rutinního pravidelného proplachování od jejich výrobců. DOT 5 je 3 až 5krát dražší než DOT 3.
Jedinou vlastností DOT 5, která se mi líbí, je šetrnost k laku. Ale se starším vozidlem s hlavním válcem pod podlahou, koho to zajímá!
Tak si vyber,no,taky jsem si předtím myslel,že silikon je top,ale tohle zní rozumně,asi to bude tak, jak píše pán přímo od amerického zdroje
DOT 5 nezadržuje vlhkost suspendovanou ve své molekulární konstrukci jako DOT 3. Takže vlhkost jde přímo do nízkých míst a rychle koroduje věci.
DOT 5 je mnohem dražší než DOT 3.
Corvette to zkusila koncem 70. let začátkem 80. let na rok nebo dva a zbystřila.
Dirt bikeři (byl jsem jedním z nich) mají dva problémy, hodně vody a u modelů s kotoučovými brzdami hodně nahromadění tepla ve třmenu. Oba skvělé důvody, proč nechat novinku DOT 5 napospas šílencům.
To je přesně důvod, proč je DOT 5 problém. Protože neabsorbuje vodu, voda stéká do všech nejnižších bodů a okamžitě začíná problém s korozí. DOT 3 má tendenci absorbovat vlhkost a to zpomaluje usazování čisté vody v nízkých bodech.
DOT 4 nabízí nejlepší kompromis mezi DOT 3 a 5.
Armádní veletrhy se s tím dobře baví, protože jsou náboženským provozovatelem flotily. To znamená, že nadměrně udržují svou flotilu s veškerou další pracovní silou a volným časem ve státě.
Jsem spořivý a rozumný chlap. Obě kapaliny se dodávají s doporučením rutinního pravidelného proplachování od jejich výrobců. DOT 5 je 3 až 5krát dražší než DOT 3.
Jedinou vlastností DOT 5, která se mi líbí, je šetrnost k laku. Ale se starším vozidlem s hlavním válcem pod podlahou, koho to zajímá!
Tak si vyber,no,taky jsem si předtím myslel,že silikon je top,ale tohle zní rozumně,asi to bude tak, jak píše pán přímo od amerického zdroje
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4
Re: Hlavní brzdový válec - manžeta
Ahoj, koukni na ava parts, má tam celý válec za dobrou cenu.
Re: Hlavní brzdový válec - manžeta
Díky za názory, silikon dávat nebudu. Jenom musím zjistit, co tam mám. Jestli 3, nebo 4. Je to fialový.
Snad mi poradí nějakej auto mechanik.
Válec vezmu z AVA. Kluky znám, zrovna mi od nich jde zásilka s dílama - bohužel bez válce.
Máte nějaký triky - doporučení při výměně toho master cylindru?
Co jsem o tom četl na fórech, tak je to docela opruz.
Snad mi poradí nějakej auto mechanik.
Válec vezmu z AVA. Kluky znám, zrovna mi od nich jde zásilka s dílama - bohužel bez válce.
Máte nějaký triky - doporučení při výměně toho master cylindru?
Co jsem o tom četl na fórech, tak je to docela opruz.
Re: Hlavní brzdový válec - manžeta
No, já tam měl taky fialovou špinavou brzdovku,z čehož jsem usoudil,že je to silikon,tak jsem litr koupil za cca 700,-(kolik za to chtěj dnes- po 8 letech, nevím),proplách jsem to čistým,dal novej a drželo to pěkně.Pokud tam máš silikon,tak by to chtělo vypláchnout pořádně,když chceš dávat obyč.DOT 3,4,co vím, tak se to dělá lihem a pak vyfoukat vzduchem.
Válec mi netekl,ten jsem neměnil,ale když jsem viděl ten hovadskej přístup nad těmi pedály tak jsem se orosil,že bych to někdy musel dělat
To se soudruhům z jůesej moc nepovedlo,na druhou stranu zase ty hl.válce pod podlahou taky žádný terno,třeba kvůli brodění (starý UAZ,Gaz,Willys).Nejlepší přístup k hl.válci mělo ARO M 461,tam byla výměna procházka růžovým sadem.
Válec mi netekl,ten jsem neměnil,ale když jsem viděl ten hovadskej přístup nad těmi pedály tak jsem se orosil,že bych to někdy musel dělat
To se soudruhům z jůesej moc nepovedlo,na druhou stranu zase ty hl.válce pod podlahou taky žádný terno,třeba kvůli brodění (starý UAZ,Gaz,Willys).Nejlepší přístup k hl.válci mělo ARO M 461,tam byla výměna procházka růžovým sadem.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
1967 - DKW Munga F91/4