Hlavní brzdový válec - manžeta

Scháníte něco na Mutta nebo máte naopak něco na prodej?
Odpovědět
Andy
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 24
Registrován: 23 kvě 2020 18:02
Bydliště: Písecko

Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od Andy »

ZDAR - sháním gumovou manžetu - harmoniku na master cylinder - hlavní brzdový válec.
Nebo NOVÝ celý hlavní válec.

Četl jsem tady historickou debatu na téma brzdové kapaliny, silikon kontra DOT 3,4.
Teď mě čeká výměna, mám normální asi, s vodou se normálně smíchá, A2 dovezená z Řecka.

Vaše aktuální zkušenosti? Měnit za silikon? Jak a čím propláchnout?

Díky,
Ondra
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od bighead »

No měl by tam být silikon,já to proplách a dal novej a pohoda.
Ale teď nedávno jsem četl velice zajímavej názor na US Willys M Jeeps foru ohledně silikonový kapaliny,píše to přímo ten admin, co tomu dle mého hodně rozumí,tady to nejpodstatnější z překladače:

Osobně si myslím, že silikonová brzdová kapalina DOT 4 je ztráta času a peněz.

DOT 3/4 funguje dobře a vše, co musíte udělat, je propláchnout a vyměnit kapalinu každé dva roky. Ano, je to náročné na lak. Ano, může absorbovat vlhkost. Většina starých brzdových systémů automobilů na něm fungovala dobře 50 let. Snáze se shání v obchodech. Silikon

DOT 5 neabsorbuje vlhkost, takže vlhkost jde do spodních oblastí a reziví. Je těžší systém odvzdušnit. Je to velmi drahé. Těžko se shání v obchodech. Corvetted to zkusil a zahodil. Armáda měla kongresmana se švagrem v silikonovém byznysu, který jim to vysypal stejně jako F111. Ne, nejsou kompatibilní.


Dobrá je ta věta,že tedy šlo jen o byznys a to velký :-D
Tady máš ten topic celý,dej si překladač a můžeš si to přečíst všechno:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon
A ještě tady:
http://www.willysmjeeps.com/v2/modules. ... ht=silicon

:drive:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od bighead »

Tady ještě ty nejzajímavější věty z toho druhýho topicu,pro ty co jsou líný překládat:

DOT 5 nezadržuje vlhkost suspendovanou ve své molekulární konstrukci jako DOT 3. Takže vlhkost jde přímo do nízkých míst a rychle koroduje věci.
DOT 5 je mnohem dražší než DOT 3.
Corvette to zkusila koncem 70. let začátkem 80. let na rok nebo dva a zbystřila.

Dirt bikeři (byl jsem jedním z nich) mají dva problémy, hodně vody a u modelů s kotoučovými brzdami hodně nahromadění tepla ve třmenu. Oba skvělé důvody, proč nechat novinku DOT 5 napospas šílencům.
To je přesně důvod, proč je DOT 5 problém. Protože neabsorbuje vodu, voda stéká do všech nejnižších bodů a okamžitě začíná problém s korozí. DOT 3 má tendenci absorbovat vlhkost a to zpomaluje usazování čisté vody v nízkých bodech.
DOT 4 nabízí nejlepší kompromis mezi DOT 3 a 5.
Armádní veletrhy se s tím dobře baví, protože jsou náboženským provozovatelem flotily. To znamená, že nadměrně udržují svou flotilu s veškerou další pracovní silou a volným časem ve státě.
Jsem spořivý a rozumný chlap. Obě kapaliny se dodávají s doporučením rutinního pravidelného proplachování od jejich výrobců. DOT 5 je 3 až 5krát dražší než DOT 3.

Jedinou vlastností DOT 5, která se mi líbí, je šetrnost k laku. Ale se starším vozidlem s hlavním válcem pod podlahou, koho to zajímá!

Tak si vyber,no,taky jsem si předtím myslel,že silikon je top,ale tohle zní rozumně,asi to bude tak, jak píše pán přímo od amerického zdroje :smile:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
kajajirku
Technical Sergeant
Technical Sergeant
Příspěvky: 78
Registrován: 13 srp 2011 21:33
Bydliště: Horní Slavkov

Re: Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od kajajirku »

Ahoj, koukni na ava parts, má tam celý válec za dobrou cenu.
Andy
Acting corporal
Acting corporal
Příspěvky: 24
Registrován: 23 kvě 2020 18:02
Bydliště: Písecko

Re: Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od Andy »

Díky za názory, silikon dávat nebudu. Jenom musím zjistit, co tam mám. Jestli 3, nebo 4. Je to fialový.
Snad mi poradí nějakej auto mechanik.
Válec vezmu z AVA. Kluky znám, zrovna mi od nich jde zásilka s dílama - bohužel bez válce.

Máte nějaký triky - doporučení při výměně toho master cylindru?
Co jsem o tom četl na fórech, tak je to docela opruz.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: Hlavní brzdový válec - manžeta

Příspěvek od bighead »

No, já tam měl taky fialovou špinavou brzdovku,z čehož jsem usoudil,že je to silikon,tak jsem litr koupil za cca 700,-(kolik za to chtěj dnes- po 8 letech, nevím),proplách jsem to čistým,dal novej a drželo to pěkně.Pokud tam máš silikon,tak by to chtělo vypláchnout pořádně,když chceš dávat obyč.DOT 3,4,co vím, tak se to dělá lihem a pak vyfoukat vzduchem.
Válec mi netekl,ten jsem neměnil,ale když jsem viděl ten hovadskej přístup nad těmi pedály tak jsem se orosil,že bych to někdy musel dělat :smile:
To se soudruhům z jůesej moc nepovedlo,na druhou stranu zase ty hl.válce pod podlahou taky žádný terno,třeba kvůli brodění (starý UAZ,Gaz,Willys).Nejlepší přístup k hl.válci mělo ARO M 461,tam byla výměna procházka růžovým sadem.
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Odpovědět