zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Volný styl.
Odpovědět
Jack Bery
Major
Major
Příspěvky: 687
Registrován: 25 zář 2008 17:40
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Jack Bery »

Kámoš už to vyřešil, zatím jezdí jeepem, ale v případě že podlehneme ruskému vlivu, vytáhne gazíka.
Uživatelský avatar
Jiji94
2nd Lieutenant
2nd Lieutenant
Příspěvky: 132
Registrován: 18 črc 2013 21:43
Bydliště: Praha-východ

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Jiji94 »

Zdravím všechny, jak to tak tady čtu, tak jsem se rozhodl něco zjistit pro dobro věci. Snad to nějak pomůže, protože myslím, že by se s tím určitě mělo něco udělat.

Táta jednoho mého spolužáka je senátor. Přes něho jsem ho kontaktoval a seznámil s problémem, s tímto zákonem, ukázal mu dopis od pana Chalupy. Senátor, Pan Michálek pochopil že je to nedomyšlené, již někteří lidé v senátu a PS prý dostali nějaké e-maily ohledně tohoto zákona, ale je nutné pochopit že jim chodí tisíce podobných dotazů a stížností a že nemůžou všechny vyřešit.

Změna zákona přes PS by prý trvala mooooc dlouho, ale prý jsou dvě možná řešení, která by se dala uskutečnit i do června, kdy má být vše zabezpečeno.

1) Ministerstvo, které má tento zákon na starosti, má právo přidat nějaké dodatky a vyhlášky – je zde tedy možnost přidat dodatek, že na historická vozidla se tento zákon nevztahuje, z důvodu technologického pokroku civilních vozidel (brodění, plavani, apod.) Je ale potřeba aby si předseda některého klubu vojenských vozidel, nebo více předsedů domluvilo schůzku s někým z ministerstva a jednalo o dodatcích osobně, neboť e-mailů tam dostávají kvanta a odpovídá se na ně jen tak aby se neurazilo.

2) Nebo je třeba zjistit, zda úřad co dává pokuty a sankce za nesplnění tu pokutu musí udělit či jestli má nějaké výjimky – v tom případě by se dala sjednat schůzka s někým z tohoto institutu a dojednat s nimi také nějaký dodatek např. že výjimkou jsou historická vozidla.
Uživatelský avatar
morlor
Major
Major
Příspěvky: 853
Registrován: 09 črc 2009 08:42
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od morlor »

Můj vedoucí v práci je členem bezpečnostní komise na Pražském magistrátu a má přístup k poslancům ČSSD z bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny. Mám pro něj naformuloval požadavek na dodatek nebo změnu zákona o Bezpečnostním materiálu.
Má to být jen pár vět, tak co navrhujete?
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od bighead »

To jsou dobré nápady,snad něco z toho vyjde.
Já jsem (když se nikdo k ničemu neměl) napsal v pondělí na Ministerstvo průmyslu a obchodu,které dle zákona rozhoduje o tom, zda věc spadá do BM sk.4, ohledně MUTTu a brodící sady,tak jsem zvědav, jak to soudruzi rozhodnou. :cool:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
Jiji94
2nd Lieutenant
2nd Lieutenant
Příspěvky: 132
Registrován: 18 črc 2013 21:43
Bydliště: Praha-východ

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Jiji94 »

morlor píše:Můj vedoucí v práci je členem bezpečnostní komise na Pražském magistrátu a má přístup k poslancům ČSSD z bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny. Mám pro něj naformuloval požadavek na dodatek nebo změnu zákona o Bezpečnostním materiálu.
Má to být jen pár vět, tak co navrhujete?
To je skvělý.
No nejlepší by bylo, kdyby se podařilo vyjmout všechny historický vozidla ze skupiny 4 a nejlépe i 5.
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Pedro »

Tohle mi přijde trochu přehnaný a nedomyšlený tlak na druhou stranu. Chápu, že rozjetým kamionem se dá nadělat mraky škod, že se dá doma vyrobit ledacos apod., ale že by měly být např.tanky a regulérně pancéřovaná a prvoplánovitě těžko zastavitelná vozidla dostupná pro každého psychopata, to asi taky není to pravé.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od bighead »

Pedro-Ale to už platí dlouho,že tenhle matroš musíš registrovat a nesmíš mít ani přestupek,natož být trestán,takže s těma psychopatama to už dávno není tak horký :-D
Jenom to nemuseli hnát soustruzi do takových extrémů :(
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Pedro »

To já vím, já reagoval na tohle:
Jiji94 píše:...nejlepší by bylo, kdyby se podařilo vyjmout všechny historický vozidla ze skupiny 4 a nejlépe i 5.
Uživatelský avatar
Jiji94
2nd Lieutenant
2nd Lieutenant
Příspěvky: 132
Registrován: 18 črc 2013 21:43
Bydliště: Praha-východ

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Jiji94 »

Máš pravdu, to mě fakt nenapadlo, byl to jen návrh. Navrhněte někdo něco lepšího :smile:
Jack Bery
Major
Major
Příspěvky: 687
Registrován: 25 zář 2008 17:40
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Jack Bery »

Morlorův návrh se mi líbí, je třeba využít každé možnosti, i kdyby to měla být jen kapka přilitá do ohně. Pokusím se nějaké argumenty zajistit a sestavit, když tak se to může zkombinovat s ostatními návrhy. Jinak jsem taky slyšel, že některé kluby chtějí zatlačit na změnu zákona bojkotem různých politických akcí, kde si honí triko různí lokální i jiní politici. V tomhle směru jsem ale pesimista, pochybuji, že se podaří názory jednotlivých klubů sjednotit tak, aby to mohlo mít potřebný vliv.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od bighead »

Takže hoši, radujme se a spijme se,teda až na lafetkáře,těch se to netýká,sorry Laki,George a spol. :-D :-D :-D

Minulé pondělí jsem odeslal e-mail tohoto znění na MPO:

Ministerstvo průmyslu a obchodu
Na Františku 32
110 15 Praha 1




V Muttařově dne 24.3.2014





Věc: Určení bezpečnostního materiálu sk. 4



Od 1.1.2014 nabývá účinnosti zákon č. 229/2013Sb., o nakládání s některými věcmi využitelnými k obranným a bezpečnostním účelům na území České Republiky. Podle §2 odst. 2 výše jmenovaného zákona v pochybnostech, zda věc je a nebo není bezpečnostním materiálem sk. 4, rozhoduje Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Konkrétně se jedná o: Osobní automobil-vojenský, typ Ford M 151 A1 MUTT, rok výroby 1967, který mám v soukromém vlastnictví. Vozidlo nemá žádné (a to ani znehodnocené) zbraně.

Můj Ford M 151 A1 MUTT je uznán jako historické vozidlo a je k němu vydán Průkaz historického vozidla č.XXXXXXX. Domnívám se, že obecně klasifikace řádně uznaných a testovaných (podle vyhlášky 355/2006Sb.) historických vojenských vozidel jako bezpečnostní materiál je velice nešťastné.

Je třeba si uvědomit, že provozovateli a držiteli takovýchto vozidel, jsou výhradně jen soukromí nadšenci, kluby vojenské historie a podobné nevýdělečné organizace. Nároky a podmínky, které klade zákon 229/2013Sb. a vyhláška NV č. 376/2013Sb. jsou těmito osobami a organizacemi těžko splnitelné v plném rozsahu a jejich splnění jim bude činit značné potíže. Bojím se, že pro mnohé bude likvidační.

Dále je třeba vzít v potaz, že tyto osoby a organizace zabývající se vojenskou historií, plní významnou historicko-kulturní funkci v naší společnosti. Tuto funkci nemohou zastoupit v takové míře a v takové pestrosti oficiální státní instituce. Mohlo by tak snadno dojít ke ztrátě minimálně části historického dědictví, velmi rozsáhlé a pro veřejnost zajímavé vojenské historie. V soukromých rukách je mnohem více kusů, druhů a typů vojenské techniky, než ve státem provozovaných vojenských muzeích.

Poněkud zvláštní je kupříkladu také kontrast mezi požadavky na testace historických vozidel a technickými požadavky vyhlášky MV 376/ 2013Sb. na zabezpečení bezpečnostního materiálu. Podle §5 této vyhlášky, je jeden ze způsobů zabezpečení odstraněním provozně důležitých součástí a tím faktického zneprovoznění vozidla. To je ale v protikladu s požadavky na testovaná historická vozidla, která musela projít posouzením testačních komisí, jako kompletní, provozuschopná a po historické stránce nezměněná.

Zpátky k věci:

Podle předpisu č. 407/2013 Sb., tj.Vyhlášky o členění bezpečnostního materiálu, by moje vozidlo totiž mohlo spadat do sk.4,

odst.c) obojživelná vozidla a vozidla schopná hlubokého brodění.

Toto zařazení je ale sporné, např. u vojenského vozidla Kdf 166 je zařazení jasné, toto vozidlo je obojživelné, i kdyby z něj byla demontována vrtule pro pohyb ve vodě, po najetí do vody prostě plave a jako pohon může sloužit pádlo, které je ve výbavě na boku.

Ford M 151 A1 MUTT může být schopen hlubokého brodění, ale pouze s přidanou brodící sadou, která není ve standardní výbavě vozidla, je možno jí na vozidlo namontovat. Ovšem ani po její montáži, vozidlo nemusí splňovat definici hlubokého brodění,k tomu jsou potřeba i jiné úpravy,které většinou nefungují,nemluvě o tom, že hluboké brodění s tímto lehkým a nízkým vozidlem, starým 47 let prakticky znamená, že voda se dostane do olejových náplní převodovek, rozvodovek, nábojů kol - tyto náplně by se musely měnit a ostatní rozebírat a mazat znovu, což je časově náročná a nákladná záležitost.

Je tedy paradoxem, že dnešní moderní terénní vozidla - tzv.OFFROADY, typy jako třeba Nissan Patrol, Land Rover Discovery aj. s namontovanou brodící sadou, opravdu hluboké brodění absolvovat mohou,ale o zařazení do bezpečnostního materiálu majitelé přemýšlet nemusí, nejsou to totiž voj. vozidla, z technického hlediska, jsou ovšem daleko vyspělejší.

Chci tím jenom říci, že ani namontovaná brodící sada neznamená, že je toto vozidlo schopné hlubokého brodění. Demontáž či montáž této sady zabere cca hodinu práce.

Žádám Vás tímto tedy o vydání stanoviska podle zákona 229/2013Sb., §2, odst 2, zda tento konkrétní typ Ford M 151 A1 MUTT spadá do příslušné skupiny č. 4 bezpečnostního materiálu podle odst.c.) nebo ne. Prosím o pokud možno co nejrychlejší odpověď, abych mohl včas hledat, spolu se svými kolegy - sběrateli vojenské techniky, řešení této situace.



Děkuji


S pozdravem

Václav Bighead

Muttná ul.151/A1

34578 Muttařov


e-mail:XXXXXXXX

tel.:YYYYYYYYYY

Dnes mi poštou přišla odpověď,cituji tu pro nás podstatnou část:

V této souvislosti Vám sděluji,že vozidlo Ford M 151 A1 MUTT není bezpečnostním materiálem ve smyslu výše uvedené legislativy.
Toto historické vozidlo není vybaveno dle vyhl.č.407/2013 Sb. speciálními součástmi jako jsou např.pláště pneumatik speciálních typů,konstruované jako neprůstřelné,pancéřová ochrana velmi důležitých částí,funkční lafety zbraní,balistická ochrana posádky vozidla.Vozidlo nemá speciální schopnosti,jako jsou např.schopnost plavby nebo hlubokého brodění.

Nevím jak Vy,ale já jsem strašně rád,že se mi do mého miláška nemůže srát stát a kdybych nedej bože udělal přestupek,že bych ho pak nemoh vlastnit,opravdu se mi ulevilo,měl už jsem tý nejistoty plný zuby.... :drive:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Pedro »

Hezky jsi to napsal a je fajn mít takovéhle vyjádření v ruce.

Ale na druhou stranu, co Ti měli na tohle:
bighead píše:...vozidlo nemusí splňovat definici hlubokého brodění,k tomu jsou potřeba i jiné úpravy,které většinou nefungují,nemluvě o tom, že hluboké brodění s tímto lehkým a nízkým vozidlem, starým 47 let prakticky znamená, že voda se dostane do olejových náplní převodovek, rozvodovek, nábojů kol - tyto náplně by se musely měnit a ostatní rozebírat a mazat znovu, což je časově náročná a nákladná záležitost.
napsat jiného než tohle:
Vozidlo nemá speciální schopnosti,jako jsou např.schopnost plavby nebo hlubokého brodění.
:lol: :lol: :lol:
Možná leda: "Pane, ten váš 47let starý hebl zjevně není v bezproblémovém stavu, tak alou ze silnice..." :o

Ten argument s výměnou náplní taky může zbaštit jen nějaký teoretik od stolu, protože výměny náplní po hlubokém brodění jsou skoro u vší techniky přímo předepsané, protože ta voda se tam svým tlakem prostě v nějaké míře víceméně vždy natlačí. I to KDF166, co zmiňuješ jako protipříklad, je po plavbách potřeba komplet přejít a vše rozebrat, vysušit plus vyměnit náplně.
Schopnost hlubokého brodění nebo plavání bych bral opravdu jen jako schopnost to absolvovat a dostat se za onu překážku. To, za jakou je to cenu, to je věc úplně jiná a u vojenské techniky mnohdy zcela podřadná.
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od bighead »

Já chtěl hlavně zjistit,jestli k tomu přistoupí striktně ,tj.že Mutta budou brát jako vozidlo,které po úpravách je schopné hlubokého brodění a tečka,nebo jako rozumný lidi zapřemejšlej nad tím,že když ukradnu Patrola s šnorchlem,tak mám v ruce daleko lepší prostředek.
Píšeš: "Pane, ten váš 47let starý hebl zjevně není v bezproblémovém stavu, tak alou ze silnice..."
To jako když nemůžeš utopit auto až po volant,tak nesmíš na silnici,jo? :-D
Argument s výměnou náplní jsem napsal proto,aby si uvědomili,co by tato případná kratochvíle znamenala pro auto a majitele a jaká je asi pravděpodobnost hlubokého brodění s takovýmto autem.
Psal jsem to obecně,neuvedl jsem,jestli brodící sadu mám namontovanou nebo ne,takže ten verdikt je k použití pro všechny MUTTy bez lafety,myslel jsem,že budete mít radost,tak nic,no...
Pedro, ty máš taky lafetu? :-D
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Uživatelský avatar
Pedro
Admin
Příspěvky: 833
Registrován: 15 kvě 2007 09:43

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od Pedro »

bighead píše:Pedro, ty máš taky lafetu? :-D
Nemám. S Ohia mi jen kdysi jeden borec poslal ve dvou balících "stojan pod tabuli", přičemž já nemám žádný důvod nevěřit oficiálnímu US celnímu prohlášení...
Uživatelský avatar
bighead
Major
Major
Příspěvky: 671
Registrován: 16 čer 2009 19:30
Bydliště: South Bohemia

Re: zákon o nakládání s bezpečnostním materiálem

Příspěvek od bighead »

Takových vás bude jistě víc,budem se dělit na :ty bez lafety-NE BM,s lafetou-ANO BM,se stojanem pod tabuli-NE BM. :mob:
1951 - M38 Willys MC
1967 - DKW Munga F91/4
Odpovědět